سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روش های پیشگیری از نارسایی کلیوی

وقتی کلیه کار خود را به خوبی انجام ندهد تصفیه خون به خوبی انجام نمی شود و سموم در بدن شروع به رشد می کند.

دکتر ایرج خسرو نیا، متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی کلیه ها کار خود را به خوبی انجام ندهند، تصفیه خون به خوبی انجام نمی شود و رشد سموم در بدن شروع می شود و باعث ورم کلیه می شود و در نهایت فرد در صورت پیشگیری و درمان نکردن منجر به بیماری نارسایی کلیه و در آخر فوت می شود.

وی افزود: بیماری هایی کلیوی ممکن است ناشی از عفونت ها باشد. بسیاری از بیماریها به خصوص عفونت ها، بیماری های ویروسی و بیماری های میکروبی می شود و اگر درمان نشد سموم وارد بدن می شود که آخر با دیالیز و پیوند بلکه می توان بیماری نارسایی کلیوی را درمان کرد.

وی افزود: بیماری های کلیوی ممکن است مادرزادی باشد مثل نبود کلیه و یا از بین رفتن کلیه، اما نارسایی کلیه اگر زمانی جنین داخل رحم مادر باشد و مادر با مصرف آنتی بیوتیک ها باشد.این سموم می تواند وارد خون مادر و بعد وارد جفت و در نهایت وارد خون جنین شود و این سموم بیماری نارسایی کلیه در جنین ایجاد کند.

وی تصریح کرد: از نشانه هایی که می توان به نارسایی کلیه پی برد، بدن ورم می کند، سرگیجه و حالت تهوع و فشار خون بالا می باشد.

وی عنوان کرد: مصرف غذاهای پروتئینی و گوشتی و بیشتر غذاها به صورت گیاهی و سبزیجات بسیار مصرف شود. ماهی و مرغ هم نیز به اندازه مصرف شود./ح
برچسب ها: کلیه ، عفونت ، میکروب ، دیالیز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.