سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

استاندار خراسان رضوي از بافت فرسوده پيرامون حرم مطهر بازديد كرد

استاندار خراسان رضوي از تشكيل كميته اي براي ساماندهي بافت هاي فرسوده استان با اولويت مشهد مقدس خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد حسین فروزان مهر در حاشيه بازديد از بافت فرسوده پيرامون حرم مطهر رضوي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه از مجموع شهرهاي استان، 28 شهر داراي بافت فرسوده است به وجود دو هزار و 200 هكتار بافت فرسوده در شهر مشهد اشاره كرد و گفت: از اين ميزان 366 هكتار پيرامون حرم امام هشتم(ع) قرار دارد كه بازسازي آن با جديت دنبال مي شود.

وي ادامه داد: براي احياي بافت فرسوده پيرامون حرم مطهر رضوي تاكنون 30 هزار ميليارد ريال هزينه شده است و بر اساس برآوردها براي اتمام آن 80 هزار ميليارد ريال ديگر مورد نياز است.

استاندار خراسان رضوي احياي بافت فرسوده مشهد را مستلزم تامين منابع مالي و تملك اراضي از طريق جلب مشاركت مردم و بخش خصوصي دانست و تصريح كرد: بر اساس مصوبات سفرهاي هيات دولت به استان، تكاليفي براي برخي دستگاه هاي اجرايي و بانك مركزي تعيين شده است كه در قالب كميته ياد شده پيگيري خواهد شد.

فروزان مهر با بيان اين كه دولت به عنوان حامي و تسهيل كننده در كنار مجريان اين طرح خواهد بود؛ افزود: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته تامين درصدي از نرخ كارمزد و سود تسهيلات واگذار شده براي اجراي پروژه در بافت فرسوده بر عهده دولت است كه تحقق آن پيگيري مي شود.

وي سرعت بخشيدن به روند اجراي اين پروژه در مشهد و ساير شهرستان هاي خراسان رضوي را نيازمند هماهنگي و همدلي مجموعه دستگاه هاي ذي ربط عنوان و اضافه كرد: تحقق بازسازي بافت هاي فرسوده جز با مشاركت مردم و سرمايه گذاري بخش خصوصي ممكن نيست.

استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: نوسازي بافت هاي فرسوده در پايتخت معنوي ايران بايستي مبتني بر اصول معماري اسلامي ايراني و متناسب با سابقه تاريخي فرهنگي مشهد باشد.

وي با تاكيد بر احترام به حقوق مردم و رعايت موازين شرعي و قانوني در روند تملك اراضي واقع در محدوده اجراي اين طرح از تمام مجريان پروژه خواست تا نسبت به رعايت اين موضوع توجه لازم را به عمل آورند.

سيد محمد پژمان شهردار مشهد نيز پيشرفت فيزيكي بهسازي بافت فرسوده مشهد را 50 درصد اعلام كرد و گفت: ميزان تملك بافت فرسوده نيز 65 درصد بوده است.

گفتني است سرپرست معاونت عمراني استانداري خراسان رضوي، فرماندار مشهد، مدير كل راه شهرسازي، شهردار منطقه ثامن و تعدادي از مديران حوزه شهري، استاندار خراسان رضوي را در اين بازديد همراهي مي كردند./س


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.