سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

گروه درمانی معنوی راهی مؤثر برای درمان اختلالات خلقی

دبیر تیم رهبری خودارزیابی بیمارستان روانپزشکی ابن سینا گفت: گروه درمانی معنوی راهی برای گسترش ابعاد انسانی و درمان اختلالات خلقی محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی مسعود کاشانی در سومین جلسه مشاوره درمان اختلالات خلقی با رویکرد معنویت درمانی که به همت مرکز آستان مهر برگزار شد، گفت: استفاده از گروه درمانی معنوی به عنوان شیوه ای برای گسترش و جهت دهی ابعاد انسانی نیز از جمله اقدامات مؤثر نوین در درمان اختلالات خلقی محسوب می شود.

دبیر تیم رهبری خودارزیابی بیمارستان روانپزشکی ابن سینا اختلالات خلقي را شامل گروه وسيعي از اختلالات روانی و رفتاری عنوان کرد و اظهار داشت: گروه درمانی معنوی می تواند زمینه ساز جهت دهی مناسب ترس ها و اضطراب های زندگی روزمره افراد باشد.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی اظهار داشت: قرار گرفتن فرد در گروه می تواند اثرات مثبتی در روند بهبود و رفع مشکل وی داشته باشد چراکه حضور در گروه موجب افزایش آگاهی فرد نسبت به خودش در اثر افزایش تعامل با سایر افراد و دریافت بازخورد از آنها می شود و همچنین به ارتقاء مهارت های بین فردی و اجتماعی و انطباق فرد با محیط کمک می کند.

کاشانی گروه درمانی را راهی برای معنا دهی به کلیت زندگی عنوان کرد و ادامه داد: در این جلسات افراد با ترس ها و اضطراب های 4 گانه خود (مرگ- آزادی- تنهایی و پوچی)وارد گروه شده و به گسترش خودآگاهی، افزایش قابلیت انتخاب ها و تصمیم گیری، کشف بودن در این جهان و همچنین جهت دهی مناسب در زندگی می پردازند.

این مشاور مرکز آستان مهر ادامه داد: همچنین افزایش قابلیت های فردی و پیوند با معنای انسانی و آشنایی با وابستگی ها، مفهوم مرگ، خودگردانی و مسئولیت پذیری، رویارویی با بحران ها و اضطراب های آشکار و پنهان از دیگر موارد مورد بحث در جلسات مشاوره گروهی است تا مخاطبان در حوزه های روانی، اجتماعی، معنوی و کلیت زندگی خود به یک معنا دهی مناسب دست پیدا کنند.

لازم به ذکر است که سومین جلسه مشاوره گروهی ویژه(اعضا )با رویکرد معنویت درمانی و با هدف درمان اختلالات خلقی و اضطرابی و ترس های غایی در زندگی به همت مرکز آستان مهر مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی به شکل ثابت در روزهای یکشنبه هر هفته در محل این مرکز برگزار می شود و طی آن از اعضای گروه پیش آزمون و پس آزمون گرفته می شود تا نتایج حالات خلقی ایشان بعد از اتمام دوره مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد./س

برچسب ها: درمانی ، معنوی ، راهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.