سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان مامور سابق سيا ؛

فساد اخلاقي روساي دستگاه جاسوسي آمريکا مسبوق به سابقه است

مامور سابق سيا اذعان کرد فساد اخلاقي روساي دستگاه جاسوسي آمريکا مسبوق به سابقه و ديرينه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني  سي ان ان، رابرت بائر از تحليلگران ارشد سابق در دستگاه اطلاعاتي آمريکا در گفتگو با اين شبکه گفت: پليس فدرال آمريکا، اف بي آي از مدتي قبل ديويد پترائوس رئيس سازمان سيا را زير نظر داشته و درباره او تحقيقاتي انجام داده است. البته بايد توجه داشت که اف بي آي به موارد غيراخلاقي رسيدگي نمي کند يا اينکه بخواهد پيامهاي الکترونيکي مقامات نظامي يا سيا را مطالعه کند. اف بي آي وقتي وارد عمل مي شود که مسئله امنيتي يا اطلاعاتي مطرح باشد.
 ماجراي پترائوس هم به ارتباط غيراخلاقي او با زني محدود نمي شود که زندگينامه پترائوس را به رشته تحرير در مي آورد. شايد تحقيقات اف بي آي به مطالب مطرح در اين کتاب مربوط باشد. ممکن است در اين کتاب اطلاعات محرمانه آمده باشد يا اينکه اطلاعات محرمانه ديگري به بيرون درز کرده باشد. به هرحال، اف بي آي در اين زمينه وارد عمل شده است. ما نمي دانيم ماهيت واقعي اين مسئله چيست که سبب شده است پليس فدرال آمريکا در اين زمينه ورود پيدا کند.
بائر در ادامه افزود: بايد توجه داشت که پترائوس نخستين رئيس سازمان سيا نيست که درگير روابط  غيراخلاقي مي شود.من مي دانم که چهار يا پنج رئيس سابق سازمان سيا وجود داشته اند که در هنگام رياست سيا ،روابطي خارج از چارچوب زناشويي داشته اند(روابط غيراخلاقي). اما اف بي آي هرگز در اين موارد وارد عمل نشد. دستگاههاي امنيتي آمريکا هرگز براي رسيدگي به چنين پرونده هايي دخالت نکرد بلکه از کنار اين پرونده ها گذار شد و به آن توجه چنداني نشد و خبر چنداني هم درباره آن منتشر نشد. پس درباره پترائوس هم مسئله فقط به روابط جنسي محدود نمي شود بلکه مسئله ديگري مطرح است که من نمي توانم درباره آن توضيح بدهم(بنابه ملاحظات امنيتي و اطلاعاتي). اما اين مسئله بزودي روشن خواهد شد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سیا ، فساد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.