سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

آغاز بارش‌های باران در خوزستان از اواخر وقت فردا

مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌ باران در استان از اواخر وقت روز شنبه خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی معابر شهری در خوزستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مسعود دهملایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های پیش‌بینی عددی هواشناسی خوزستان نشان دهنده‌ سیستم بارشی است که با جنوبی شدن جریانات سطح زمین، از اواخر روز جمعه به تدریج وارد مرزهای غربی کشور خواهد شد و تا روز سه‌شنبه به تناوب سبب بارش باران در اکثر شهرهای غربی، شمال غربی و جنوب غربی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اوج فعالیت این سامانه بارشی در خوزستان افزود: این سامانه در استان خوزستان بیشتر در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده خواهد بود.

دهملایی تاکید کرد: انتظار می‌رود در روزهای مذکور شاهد افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق، بعضا همراه با تگرگ و وزش باد قابل ‌ملاحظه باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شرایط این سامانه بارشی در خوزستان خاطر نشان کرد: ضمنا آبگرفتگی معابر در شهرهای استان خوزستان نیز دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: آسمان استان کمی تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، همراه با غبار محلی و گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در روز شنبه وضعیت هوا، صاف همراه با غبار جهت باد، شمال غربی تا جنوب غربی سرعت باد، 10 تا 25 کیلومتر در و ساعت ماکزیمم سرعت باد 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه و بستان با 34.4 و ایذه با 11.8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند./س
برچسب ها: باراش ، باران ، فردا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.