سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

موسسه جهادنصر به انتشار اوراق مشارکت نیاز دارد

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: این موسسه برای تکمیل طرحهای کشاورزی خود به منابع جدید نیاز دارد که انتظار داریم معاونت راهبری رئیس جمهور با انتشار اوراق مشارکت این موسسه موافقت کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ هوشنگ گلاب‌کش اظهار کرد: تاکنون 35 هزار و 400 هکتار از مجموع پروژه های طرح مقام معظم رهبری به پایان رسیده و یا آماده بهر‌ه برداری است.
وی با بیان اینکه موسسه جهاد نصر فعالیتهای خود را از سال 64 آغاز کرد، عنوان کرد: تلاش این موسسه از ابتدای تاسیس تا سال 81 این بود که شرکتهای عمرانی را تشکیل و شرکتهای غیرفعال و راکد را به این شرکتها تبدیل کند.
 
گلابکش با اشاره به اینکه این موسسه پس از تاسیس و راه اندازی، موفق به کسب مجوز تشکیلات عمرانی و ساختاری، بهینه سازی، اصلاح ساختار نیروی انسانی، افزایش درآمد سالیانه شرکتها و کاهش هزینه ها شد، ادامه داد: در سال 82 نخستین آئین نامه واگذاری سهام مطرح شد که از سال 85 تا 87 موفق به واگذاری 18 شرکت شدیم و همچنین درآمد شرکتهای جهاد نصر در سال 85، به بیش از  395 میلیارد تومان رسید که در سال 90 این رقم با افرایش چشمگیر به بیش از  12 هزار میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور اضافه کرد: در سال 85 سود کل شرکتها 27 درصد بود که در سال 90 روند صعودی داشت و نزدیک به 61 درصد رسید.

گلابکش با بیان اینکه هم اکنون اعتبار همه طرحهای در دست اجرای شرکتها بیش از  35 هزار میلیارد ریال است، تاکید کرد: پیش از این چهار هزار و 207 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای کل طرح مقام معظم رهبری مورد نیاز بود اما اکنون به دلیل تورم به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با اجرای کامل این طرح 9.5 میلیون تن به تولیدات فعلی کشاورزی اضافه و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین راه هایی که برای تسریع در اجرای طرح مقام معظم رهبری انجام شد، فروش اوراق مشارکت بود که در همین راستا 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کردیم اما معاونت راهبردی با انجام این کار ممانعت کرد اما از این معاونت می خواهیم در راستای حل این مشکل گام بردارد زیرا فروش این اوراق منابع جدیدی را در اختیار جهاد نصر قرار می دهد و فرصتهای از دست رفته سالهای گذشته را جبران می کند./س

 
برچسب ها: موسسه ، نصر ، اوراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.