سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت انگلیسی ها در جنایت های سوریه

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف: نخست وزیر و دولت انگلستان تصمیم گرفته اند نیروهای مسلح مخالف بشار اسد را سازماندهی کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دولت انگلستان قصد دارد برای اولین بار با نیروهای نظامی مخالف بشار اسد در سوریه وارد مذاکره شود.

 

اجلاس آتی شورای امنیت سازمان ملل که پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ریاست دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، تشکیل می شود به بحران سوریه اختصاص خواهد یافت. به نوشته دیلی تلگراف، دولت انگلستان امیداوار است که به مناسبت این اجلاس ایالات متحد آمریکا بیش تر در حل بحران سوریه سهیم شود و در این زمینه راهبردی اتخاذ کند. همچنین کامرون از اوباما خواسته است تا حل بحران سوریه را از الویت های سیاست خارجه خود قرار دهد.

 

قرار بر این بوده است تا ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلستان، با شرکت در نشست مخالفان بشار اسد در دوحه اعلام کند که دیپلمات ها و نمایندگان دولت انگلستان از این پس مجازند از طریق کانال های امن با نیروهای نظامی مخالف بشار اسد وارد مذاکره شوند.

 

دیلی تلگراف می افزاید دولت انگلستان از طرح ایجاد یک دولت موقت انتقالی در مناطق آزاد سوریه پشتیبانی می کند و حاضر است در جهت جلب پشتیبانی های بین المللی، مالی و نظامی از این طرح بکوشد. قرار است دولت انگلستان با تسلیم طرحی به پارلمان این کشور وظیفه هماهنگی اقدام ها در پشتیبانی از نیروهای نظامی مخالف بشار اسد را به جان ویلکس، از مقامات ارشد وزارت امور خارجه انگلستان، بسپارد.

 

منابع نزدیک به نخست وزیر انگلستان می گویند این کشور مایل است همانند تجربه لیبی به ایجاد اتحاد میان نیروهای نظامی مخالف رژیم سوریه کمک رسانی کند. در حال حاضر، گروه های مختلف نظامی به طور جداگانه علیه رژیم بشار اسد می جنگند و این پراکندگی به سقوط سریع رژیم بشار اسد کمک نمی کند.

 

بر اساس گزارش های منتشر شده، نخست وزیر انگلستان در جریان سفرش به کشورهای عربی خلیج فارس از این که نمی تواند به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا سلاح در اختیار مخالفان بشار اسد بگذارد ابراز تأسف کرد. وی در جای دیگری از سخنانش گفت حاضر است برای پایان دادن به خونریزی در سوریه از طرح خروج بشار اسد از این کشور در ازای زنده ماندن پشتیبانی کند.

 

دیوید کامرون تصریح کرد که البته وی مایل به دادن پناهندگی به بشار اسد در انگلستان نیست. نخست وزیر انگلستان تأکید کرد رهبر رژیم دمشق باید در یک دادگاه بین المللی به خاطر جنایاتش علیه مردم سوریه محاکمه شود.
 

کامرون پس از بازدید از کمپ پناهندگان سوری در اردن، عدم موفقیت تلاش های غرب برای متوقف کردن جنگ و خونریزی در سوریه را تصدیق کرد. وی در این خصوص به کمک های بیش تر به گروه مخالفان، وارد کردن فشار بیش تر به سازمان ملل، کمک رسانی مضاعف به پناهندگان و انجام فعالیت های بیش تر به همراهی کشورهای همسایه سوریه اشاره کرد.

برچسب ها: انگلیس ، وبگردی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.