سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشي از نشست عوامل برنامه راديوهفت در فرهنگسراي رسانه

راديو هفت؛ لحظاتي آرام و پر خاطره براي مخاطبان

نشست عوامل برنامه راديوهفت در فرهنگسراي رسانه در حالي برگزار شد كه با استقبال دوراز انتظار مخاطبان خود روبه‌رو شد. در اين نشست صميمي، منصور ضابطيان، كارگردان برنامه با لحني طنز آميز عنوان كرد: از ترس طرفدارانمان نمي توانيم برنامه رايو هفت را ادامه ندهيم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نشست صميمي عوامل برنامه راديو هفت با حضور منصور ضابطيان كارگردان، محمد صوفي تهيه كننده و امير علي نبويان نويسنده وقصه گو، مارال دوستي نويسنده، در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي رسانه در اين نشست كه مجري گري آن را سعيد توكلي بر عهده داشت با استقبال دور از انتظار و چشمگير شهروندان همراه بود، به طوري كه مجري برنامه چندين بار مجبور به عذرخواهي از حاضران به دليل كمبود صندلي و جا شد.


عوامل برنامه رادیو هفت

راديو هفت؛ زاييده خستگي هاي ناشي از شهر نشيني:

با شروع برنامه در ابتدا مجري برنامه سعيد توكلي با يك سئوال در باره زمان شروع و تولد برنامه راديو هفت، از ضابطيان درخواست كرد تا مختصري در اين مورد براي حاضران صحبت كند.

ضابطيان نيز در پاسخ گفت: شروع و ايده برنامه راديو هفت از تابستان سال 1389 شكل گرفت، زماني كه مي ديدم چه طور بسياري از مردم در زندگي شهري گرفتار ترافيك، آلودگي، روابط پيچيده اجتماعي در كلانشهري مانند تهران، اسير هستند و نتيجه آن پس از يك روز چيزي جز خستگي نبود. از طرف ديگر مهم ترين ابزار پس از اين فعل و انفعالات، تلويزيون بود كه نقش ارتباطي مناسبي بر عهده دارد. از همين رو تصميم به ساخت برنامه با محوريت شادي گرفتيم كه منجر به تولد راديو هفت شد.

در ادامه محمد صوفي نيز در تكميل سخنان ضابطيان گفت: قرار بود اين برنامه در ابتدا با عنوان راديو در شبكه جام جم پخش شود كه در اين بين با پيشنهاد شبكه آموزش روبه‌رو شديم كه تا به دور از هياهوي خبري و تبليغات كار مي كرد. ما هم تصميم گرفتيم با اين شبكه كار خود را آغاز كنيم.

از هر كسي كه بتواند متني را گويندگي كند استفاده مي كنيم:

در ادامه ضابطيان در پاسخ به پرسش سعيد توكلي كه چه قدر استفاده از گويندگان را در برنامه خود وزنه مي دانيد، گفت: ويژگي گويندگان و صداي خوب آنها از پارامترهايي است كه
مي تواند به برنامه راديو هفت كمك كند. در حال حاضر از بازيگران يا هر كسي كه بتواند متني را گويندگي كند استفاده مي كنيم كه اين موضوع بر جذابيت برنامه افزوده است.

مارال دوستي سرپرست نويسند گان برنامه راديو هفت، در پاسخ به پرسش بعدي توكلي كه از او پرسيد چگونه فكر مي كنيد و مي ‌نويسيد، با لحني طنزآميز گفت: ماهيت برنامه آن قدر خوب و مورد استقبال هست كه هر چه مي نويسيم به نظر خوب مي آيد.

او در ادامه افزود: اجراي خوب برنامه باعث شده است كه فكر كنيم نويسنده خيلي خوب نوشته است.


پشت صحنه برنامه رادیو هفت
ايده ها گروهي تصميم گيري مي شود:

ضابطيان، كارگردان برنامه راديو هفت در ادامه در باره گرفتن ايده براي اين برنامه تصريح كرد: بيشتر آيتم ها كه به ذهن مي رسد به صورت گروهي مطرح مي شود و در باره آن نظرخواهي و در ادامه تصميم گيري مي‌شود.

مجري برنامه با اشاره به اينكه يكي از آيتم هاي جذاب و مورد استقبال، آيتم «كوچولوها» است از كارگردان برنامه خواست تا در مورد شكل گيري اين بخش توضيح دهد.

كارگردان برنامه نيز گفت: اين ايده به صورت اتفاقي زماني كه به ميهماني يكي از دوستانم دعوت بودم در آشنايي با يك كودك كه با سه چرخه در پاركينگ مشغول بازي بود، شكل گرفت و همان چيزي شد كه امروز شاهد آن هستيم.

امير علي نبويان در مقام قصه گو و نويسنده نيز در خصوص سوژه هاي نوشتني خود گفت: در برخي از موارد، ايده هاي خود را از بازخوردهاي برنامه در مواجهه با مردم مي گيرم. براي مثال جمعيت و استقبال امروز در فرهنگسراي رسانه، خود يك سوژه است.

او در ادامه افزود: اميدوارم همه به فرهنگ قصه خواني بازگردند. در دنياي امروز، قصه كمترين تأثير را از اتفاقات ناخوشايند مي گيرد. از همين رو قصه و قصه خواني تأثير بسزايي در آرامش ذهن دارد.

 ضابطيان در ادامه با اشاره به ساختار برنامه گفت: مجبوريم ساختار اين برنامه را با توجه به تغييراتي كه اطرافمان رخ مي دهد، تغيير دهيم. از همين رو داستان و مناسبت ها به فراخور زمان تغيير مي كند. وي با بيان اينكه هر برنامه اي از يك سري محدوديت ها برخوردار است، گفت: برنامه راديو هفت نيز از اين قاعده مستثنا نيست.

حاشيه ها:

ادامه اين نشست با پرسش و پاسخ حاضران و عوامل ادامه يافت.

ضابطيان در پاسخ به پرسش يكي از حاضران مبني بر اينكه چه طور مناسبت ها را انتخاب مي كنيد، گفت: ما در باره مناسبت هايي صحبت مي كنيم كه در تقويم رسمي كشور به آنها اشاره شده است و نمي توانيم درخصوص تمامي مناسبت ها با جزئيات وارد شويم.

يكي از حاضران در باره عدم پاسخگويي تلفني گلايه كرد كه در پاسخ به وي عنوان شد: متأسفانه يك خط بيشتر نداريم اگرچه همين ارتباط نيز بايد از طريق روابط عمومي انجام شود.

ضابطيان در پاسخ به پرسش يكي از حاضران در باره تهيه قسمت هاي اجرا شده گفت: از طريق سروش سيما مي توانيد آن را تهيه كنيد.

كارگردان برنامه با بيان اينكه نمي خواهد به پرحرفي متهم شود، در آخرين پاسخ خود در باره اينكه گفته مي شود با پايان سال، برنامه راديو هفت نيز پايان مي يابد، گفت: از ترس مردم هيچ گاه نتوانستيم برنامه را قطع كنيم.

برخي از حاضران با مطرح كردن سئوال خود، عنوان كردند براي حضور در اين نشست از كرج و زاهدان به فرهنگسراي رسانه آمدند. در ادامه برنامه حدود 10 دقيقه آيتم كوچولوها براي حاضران پخش شد كه با رضايت آنها از پخش آن همراه بود.

 اين برنامه با پرسش و پاسخ حاضران و عوامل پايان يافت.راديو هفت كه هر شب به جز جمعه ها و به صورت زنده به روي آنتن مي ‌رود، تلاش مي ‌كند لحظاتي آرام و پر از خاطره را براي مخاطبان خود فراهم كند.

در اين برنامه بخش‌هاي گوناگوني مانند پخش موسيقي آرام، قصه ‌خواني، گفتگو در باره موضوعات مرتبط با آرامش و... درنظر گرفته شده است. علاوه بر اين هر شب يك مجري متفاوت برنامه را اجرا مي ‌كند كه از عوامل جذابيت آن است.
برچسب ها: رادیو ، هفت ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.