سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار صندوق بین المللی پول درباره سقوط مالي آمريکا

صندوق بین المللی پول درباره سقوط مالی آمریکا هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ صندوق بین المللی پول هشدار داده است بن بست سیاسی در آمریکا و حرکت این کشور به سمت لبه پرتگاه مالی ، بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهانی است.

صندوق بین المللی پول از آمریکا خواسته است تا درباره پرتگاه مالی به توافق دائمی برسد.حصول به این توافق در داخل آمریکا بسیار مهم است اما اختلاف های کاخ سفید با مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل جمهوری خواهان مانع جدی بر سر مسیر حصول به این توافق است.اگر این توافق حاصل نشود، مالیات ها به صورت خودکار در آمریکا افزایش خواهد یافت و هزینه های بودجه ای دولت با کاهش همراه خواهد بود .

شروع سال 2013، زمان آغاز این اقدامات در آمریکا خواهد بود. در این صورت، مالیات ها در آمریکا حدود بیست درصد افزایش خواهد یافت.

صندوق بین المللی پول هشدار داده است اگر کنگره به موقع دراین باره با کاخ سفید به توافق نرسد،اقتصاد آمریکا دچار رکود خواهد شد. این نهاد مالی بین المللی از آمریکا خواسته است باطرحی توافق کند که براساس آن، بدهی های دولت آمریکا کاهش پیدا کند و اگر این کار انجام نشود، ارزش واحد پولی آمریکا کاهش خواهد یافت. باتوجه به اینکه بازی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا پایان یافته است بار دیگر همه توجه ها متوجه اوضاع مالی این کشور شده است.

کالین کمپل خبرنگار شبکه در واشنگتن در این باره گفت:کنگره آمریکا باید تا تاریخ مشخصی درباره جلوگیری از افتادن اقتصاد آمریکا از لبه پرتگاه مالی اقدام کند زیرا در غیراین صورت باید سیاستهای ریاضت اقتصادی جدیدی در آمریکا آغاز شود. این مهلت تا پایان سال جاری ، تمام می شود. اگر تا آن تاریخ در این زمینه توافقی حاصل نشود، علاوه بر افزایش مالیاتها و کاهش بودجه عمومی دولت، شاخص اعتبار مالی و سرمایه گذاری آمریکا نیز تنزل پیدا خواهد کرد.

مت پترسون کارشناس موسسه آزادی اقتصادی در واشنگتن در این باره گفت: محقق نشدن توافق درباره اوضاع مالی آمریکا به سرعت با افزایش مالیات مردم همراه خواهد شد. برای مردم معمولی،مالیات حدود سه هزار و پانصد دلار افزایش خواهد یافت که در شرایط اقتصادی کنونی آمریکا رقم بسیار زیادی است. درحالی این اتفاق در اقتصاد آمریکا رخ می دهد که مردم حتی برای تامین سوخت لازم برای خودروهای خود مشکل دارند.

اقتصاددانها تاکید دارند اعضای مجلس نمایندگان آمریکا باید به مصالحه و توافق برسند زیرا اوضاع بسیار بغرنج است. کمتر از دو ماه تا مهلت قانونی برای این توافق باقی مانده است. اگر دراین باره توافقی حاصل نشود، آثار آن هم در وال استریت(کانون مالی آمریکا) و در بدنه جامعه آمریکا احساس خواهد شد. اقدامات فوری که در نتیجه این وضع صورت می پذیرد، آثار سوء بسیار شدیدی برای اقتصاد آمریکا به همراه خواهد داشت.
برچسب ها: پول ، سقوط ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.