سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با مرکز نشر دانشگاهي آشنا شويد

انتشار هزار و 410 عنوان کتاب توسط مرکز نشر دانشگاهي صورت گرفته است.

بهمن حاجي پور رئيس مرکز نشر دانشگاهي در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: مرکز نشر دانشگاهي که نهادي علمي، فرهنگي، آموزشي و انتشاراتي است در سال 1359 پس از تشکيل ستاد انقلاب فرهنگي ابتدا با نام کميته ترجمه و تاليف و تصحيح کتاب هاي دانشگاهي به سرپرستي نصرالله پورجوادي بنيان نهاده شد.

وي افزود: مرکز نشر دانشگاهي از آبان 1383 فعاليت خود را زيرنظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد، اين نهاد تهيه کننده بخش مهمي از مواد آموزشي دانشگاه هاي سراسر کشور بوده است و اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و موسسات علمي کشور در 2 زمينه برنامه ريزي و سفارش تاليف و ترجمه کتاب و مقالات تحقيقي و آموزشي در رشته هاي متعدد دانشگاهي و همچنين تهيه منابع خارجي دانشگاه ها با آن همکاري داشته اند.

حاجي پور تصريح کرد: همچنين اين مرکز نه تنها رواج دهنده اصول ويرايش دقيق در کشور بوده است بلکه نقش مهمي را نيز در پرورش ويراستاران برعهده داشته و تاکنون نزديک به هزار و 410 عنوان کتاب و بيش از 539 جلد مجله تخصصي منتشر کرده است.

 ايجاد شبکه عرضه فراگير کتاب هاي دانشگاهي از جمله فعاليت هاي مرکز نشر است

حاجي پور در ادامه گفت: هر چند نشر و توزيع مواد آموزشي براي دانشجويان و استادان به صورت وظيفه اصلي مرکز نشر دانشگاهي تعيين شده بود ولي با توجه به هدف هايي که رئيس مرکز از همان آغاز تاسيس در پي آن بوده اين مرکز کانون تجمع استادان مجرب و دلسوز رشته هاي گوناگون دانشگاهي سراسر کشور و همچنين کانون محققان و  ادب شناساني شد که در حوزه کار خود از برجستگان و سرآمدان بودند.

وي افزود: منتخبي از اعضاي سرشناس هيئت علمي دانشگاه ها در دو شوراي مهم مرکز نشر دانشگاهي شوراي پژوهش و شوراي عالي مشارکت دارند.

حاجي پور در خصوص اين 2 شوراي مرکز نشر دانشگاهي تصريح کرد: شوراي پژوهش قبلا با نام شوراي ويرايش تشکيل مي شد و  نظر ارزيابان گروه هاي تخصصي را درباره انتشار کتاب هاي مربوط به آنها وارسي مي کرده و شوراي عالي بررسي و تصويب برنامه هاي کوتاه مدت و درازمدت تعيين خط مشي کلي فعاليت هاي انتشاراتي، پژوهشي و آموزشي و تصويب آئين نامه هاي اجرايي آن تغيير مواد اساسنامه و بررسي و تصويب حدود مشارکت و سرمايه گذاري بين مرکز و موسسات ديگر را برعهده دارد.

وي خاطرنشان کرد: از جمله فعاليت هاي ديگر مرکز نشر دانشگاهي شبکه عرضه فراگير کتاب هاي دانشگاهي، پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشي کشور، طرح شعف، سامانه نشر مجلات علمي پژوهشي کشور (سنم) و آموزش الکترونيکي رساله نويسي (پروژه آمال) است./ع2
برچسب ها: نشر ، دانشگاه ، کتاب ، مقاله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.