سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش دولت برای حضور پر رنگ تر بخش خصوصی در اکتشاف معادن

دولت با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم، موجبات حضور پر رنگ تر بخش خصوصی را در فرآیند اکتشاف معادن به وجود آورد.


صادقی پناه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان این مطلب گفت: معادن به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تجدید ناپذیر طبیعی هستند که نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارند.
وی افزود: اگر در بخش معادن سرمایه گذاری شود، می تواند مزیت دارترین بخش اقتصادی کشور باشد.
وی ادامه داد: رونق بخش معدن علاوه به درآمد زایی دو مزیت مهم دیگر هم برای کشور دارد، یکی بخش اشتغال زایی است چون مزیت اشتغال زایی بخش معدن از بخش های دیگر بالاتر است و دیگری توزیع عدالت و مشورت در اقصی نقاط کشور است.
وی گفت: به عبارت دیگر محرومیت زدایی می کند چون معادن در مناطق محروم و دور افتاده هم واقع هستند راه اندازی و بهره بری از آنها رونق خوبی را برای آن مناطق به ارمغان می آورد.
وی، با اشاره به علاقمندی بخش خصوصی به امور اکتشاف معادن گفت: بخش های خصوصی علاقه مند به امور اکتشاف معادن و مواد معدنی هستند ولی برای اکتشاف نیازمند یکسری زیرساخت ها هستند که فراهم کردن آن ها وظیفه دولت است.
وی افزود: به عنوان نمونه طبق ماده 157 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور توسعه فعالیت های معدنی و ارتقاء نقش معدن، دولت موظف است نقشه های پایه زمین شناسی، شناسایی، پی جویی و اکتشاف عمومی کلیه ظرفیت ها یا پتانسیل های معدنی کشور را تهیه کند و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
صادقی پناه تأکید کرد: موضوع دیگر در راستای رونق معادن بسترسازی مناسب برای حضور شرکت های خارجی کشور است زیرا حضور آن ها سرمایه گذاری بیشتر و ورود ایده ها و تکنولوژی های روز دنیا را به دنبال دارد که در بخش اکتشاف معادن بسیار مفیدند زیرا که کار اکتشاف سرمایه به روز و زمان بر است./ ک
برچسب ها: توزیع ، عدالت ، خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.