سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درجهت اتخاذ سياست رياضت اقتصادي

حجم ارتش انگلیس کم می شود

همزمان با تداوم بحران اقتصادی در اروپا ، دولت انگلیس تصمیم دارد در جهت افزایش سیاستها و تدابیر ریاضت اقتصادی ساختار ارتش را اصلاح کند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ، دولت انگلیس با برنامه ریزی برای ادغام گسترده نیروهای ذخیره با ارتش این کشور ، قصد دارد ساختار ارتش را بازسازی کند .
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ؛ هدف از این برنامه دولت ،کاهش حجم ارتش تا یک پنجم است تا تعداد کلی آنها به هشتاد هزار نفر برسد . در همین حال شمار نیروهای ذخیره چند برابر خواهد شد و به سقف سی هزار نفر خواهد رسید .
این شبکه در گزارشی افزود : در حالیکه نظامیان انگلیسی سرگرم جنگ در افغانستان هستند، شمار سربازان این کشور درپی اتخاذ سیاستهای ریاضت اقتصادی توسط وزارت دفاع انگلیس ، بیست درصد کاهش یافته است .
با توجه به اینکه در حال حاضر هزاران سرباز ذخیره در جبهه های جنگ شرکت دارند اما با کاهش میزان بودجه ، وزرات دفاع انگلیس تصمیم گرفته است در رشته عملیات خود بیشتر از سربازان ذخیره استفاده کند .
بی بی سی عربی با پخش قسمتهایی از اظهارات وزیر دفاع انگلیس در این باره ، تصریح کرد سربازان ذخیره از شهروندانی تشکیل شده اند که در بخشهای مختلف جامعه مشغول به کار هستند و صاحبان مشاغل و شرکتهایی که این افراد را در اختیار دارند موظف هستند به آنها اجازه دهند در کنار کار روزانه خود بتوانند ماموریتهای نظامی را نیز انجام دهند .
این منبع افزود : دولت انگلیس نیز متعهد شده است قبل از اینکه از این نیروها استفاده کند صاحبکاران و شرکتها را زودتر در جریان امور قرار دهد تا زمان کافی برای در اختیار گرفتن این نیروها فراهم باشد . در همین ارتباط برخی از شرکتهای خدمات امنیتی می گویند این اقدام دولت ، به کارمندان فشار وارد می کند .
یک مدیر شرکت انگلیسی در این باره می گوید : با توجه به تصمیم دولت به استفاده از نیروهای ذخیره، صاحبکاران برای تامین سربازان به صورت مداوم در معرض فشارهای فراوان قرار می گیرند و این نگران کننده خواهد بود .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.