سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مندنی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح كرد

دلايل پلمپ اتحاديه سراسري کانون وکلا دادگستری ایران

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: شکايت عليه عدم ثبت اتحاديه کانون وکلا در وزارت کشور نادرست بوده و عملا اين پرونده مختومه است و اتحاديه به عنوان يک مؤسسه کارگزار در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسيده و نيازي به ثبت در وزارت کشور نيست.

علی مندنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی قضايي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شکايت عليه ثبت غيرقانوني اتحاديه سراسري کانون وکلا پس از اعتراض يک مردود علمي آزمون وکالت سال گذشته به نام محسن شادمان و شکايت در شعبه 2 دادسراي خارک(ناحيه 6 تهران) و بازپرس مفاخري شکل گرفته است.

وي ادامه داد: پس از شکايت صورت گرفته، دستوري به سازمان سنجش مبني بر پلمپ اتحاديه صادر شده ولي هيچ رأيي به اتحاديه سراسري کانون وکلا ابلاغ نشده است.

رئيس اتحاديه کانون وکلا با اشاره به اينکه اتحاديه سراسري کانون وکلا به طور رسمي ثبت شده است، گفت: اتحاديه به عنوان يک مؤسسه کارگزار در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسيده و نيازي به ثبت در وزارت کشور نيست.

مندني‌پور با اشاره به انتشار برخي اخبار در خصوص پلمپ اتحاديه سراسري کانون وکلا تصريح کرد: با توجه به شرايط و موقعيت کشور در حال بررسي و پيگيري شکايت عليه خبرگزاري که اقدام به انتشار اکاذيب کرده، هستيم‌ چرا که اين خبر ممکن است با شائبه‌هايي همراه و مورد تعبير و تفسير رسانه‌هاي ديگر قرار گيرد.

رئيس اتحاديه سراسري کانون وکلا اظهار داشت: استدلال حقوقي ما اين است که اتحاديه نمايندگي انجام امور کانون‌ها را در زمينه‌هاي اجرايي مثل برگزاري آزمون‌ها، همايش‌ها را داشته و از آنجا که کانون وکلا از 60 سال پيش به طور مستقل عمل کرده و در نظام جمهوري اسلامي ايران به رسميت شناخته شده است، اتحاديه به عنوان نماينده کانون و ايجاد وحدت رويه و هماهنگي با قواي سه‌کانه ايجاد شده است.

وی با اشاره به اينکه کانون‌های وکلای دادگستری نقش خود را با عنوان یک نهاد مدنی مستقل و غیرسیاسی در دفاع از حقوق فردی و اجتماعی آحاد جامعه و نیز در دفاع از مصالح و منافع مملکت در ورای سرزمین ایران به نحو احسن انجام خواهند داد، تصريح کرد: امیدواریم مسئولان به خواسته وکلا توجه داشته باشند و انتظار داریم این خواسته‌ها در چارچوب قانونی برآورده شود.

رئيس اتحاديه سراسري کانون وکلا در پايان کيفيت آزمون امسال را بالا دانست و خاطرنشان کرد: در آزمون امسال سعي در طرح سوال توسط اساتيد و صاحبنظران برجسته داشته‌ايم و از پرداختن به سوال‌هاي اختلافي پرهيز کرده‌ايم و به طور کلي آزمون به خوبي برگزار شده است.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.