سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تحول در نظام آموزشی حوزه از خدمات ماندگار آیت‌الله العظمی گلپایگانی

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی گفت : روش فقهی آیت الله العظمی گلپایگانی در استنباط احکام، سهم بسزایی در حیات مکتب فقهی حوزه علمیه قم داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در کنگره "فقیه آگاه" که با حضور آیت الله العظمی صافی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، گفت: شخصیت آیت الله العظمی گلپایگانی تنها به عرصه فقاهت منحصر نمی شود و می توان هر بخش از زندگی ایشان را به صورت مجزا عالمانه بررسی و الگوسازی کرد.

وی با اشاره به این که جدیت و مداومت در تحصیل تمام موانع را برای ایشان کوچک می نمود، گفت: ارائه نظر و استدلال و بیان فتوا و روش فقهی ایشان در استنباط احکام، سهم بسزایی در حیات مکتب فقهی حوزه علمیه قم داشته و ایشان در طی 70 سال تدریس موفق به تربیت هزاران نفر از فضلا و بزرگان شد.

فرزند ارشد آیت الله العظمی گلپایگانی، تحول در نظام آموزشی حوزه و طراحی برنامه هایی برای امتحانات طلاب، احداث و تأسیس مدارس حوزه به سبک جدید، احداث و بازسازی مدارس جهت سکونت طلاب، راه اندازی مرکز معجم فقهی برای پاسخگویی به نیاز محققین، احداث مراکز خدماتی و درمانی ویژه طلاب، تاسیس مراکز اسلامی در اقصی نقاط جهان و اعزام داشتن هیئت های تبلیغی به خارج از کشور را از جمله خدمات آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) برشمرد./س

برچسب ها: قم ، گلپایگانی ، حوزه ، تحول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.