سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت در بازارهای آسیا

بهای نفت روز جمعه در معاملات الکترونیک آسیا افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با ده سنت افزایش، هشتاد و پنج دلار و نوزده سنت معامله شد و بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در دوره مشابه پانزده سنت افزایش یافت و به صد و هفت دلار و چهل سنت رسید.
بهای نفت روز چهارشنبه یک روز پس از انتخاب دوباره باراک اوباما به علت تردیدها در مورد اقتصاد جهانی به پایین ترین سطح در چهار ماه گذشته رسید اما روز جمعه تحت تأثیر شاخص های اقتصادی مثبت در آمریکا که تا حدی برای سرمایه گذران اطمینان بخش بود، دوباره افزایش یافت.
آماری که در آمریکا منتشر شد نشان داد شمار متقاضیان کار در هفته اول نوامبر به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و کسری تجاری آمریکا که نخستین مصرف کننده طلای سیاه در جهان است نیز در ماه سپتامبر کمتر شد. این نشانه‌ها،‌ امید به افزایش تولید ناخالص داخلی آمریکا را در سه ماهه سوم تقویت کرد.
باراک اوباما قرار است امروز جمعه در نخستین سخنرانی پس از انتخاب دوباره اش به ریاست جمهوری آمریکا، در باره اقتصاد و بدهی و به ویژه اختلاف با کنگره بر سر تعیین سقف بدهی آمریکا که به «دیوار بودجه‌ای» معروف شده است، صحبت کند.
پنجشنبه، در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با شصت و پنج سنت افزایش، هشتاد و پنج دلار و نه سنت خرید و فروش شد. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت با چهل و سه سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز چهارشنبه، صد وهفت دلار و بیست و پنج سنت معامله شد.
برچسب ها: بین الملل ، آسیا ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.