سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه پیش نویس قطعنامه فلسطینیان به سازمان ملل

هیئت نمایندگی فلسطین در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه یک پیش نویس قطعنامه برای کسب وضعیت کشور غیر عضو در سازمان ملل ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ به گفته دیپلمات ها، هنوز هیچ تاریخی برای رای گیری در مورد این پیش نویس در مجمع عمومی سازمان ملل مشخص نشده است.
این در حالی است که قرار است وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب هفته آینده در روزهای دوازدهم و سیزدهم نوامبر برای بحث و گفتگو در مورد این قطعنامه گرد هم آیند. در این قطعنامه از یک سو از مجمع عمومی سازمان ملل خواسته شده است به فلسطینیان وضع کشور ناظر را اعطا کند و از سوی دیگر از شورای امنیت سازمان ملل هم می خواهد پیشنهاد سال گذشته محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را در مورد اعطای وضع کشور غیرعضو را با دید مثبت مورد توجه قرار دهد.
 در متن پیش نویس این قطعنامه بر ضرورت ازسرگیری فوری مذاکرات میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان در مورد مرزها ، وضع حقوقی بیت المقدس، وضع آوارگان فلسطینی، شهرک های یهودی نشین و امنیت زندانی ها تاکید شده است.
امریکا، یکی از پانزده عضو شورای امنیت تاکنون با هر گونه تلاش فلسطینی ها برای عضویت در سازمان ملل مخالفت، در مسیر آن سنگ اندازی و تهدید کرده است آن را وتو می کند. برای کسب وضعیت یک کشور عضو باید شورای امنیت آن را تایید کند ولی در مورد وضع کشور ناظر، تنها تایید مجمع عمومی کفایت می کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.