سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

معرفت زایی شاخصه اصلی جشن های زیر سایه خورشید است

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: معرفت زایی و انتقال معارف دینی به مردم شاخصه اصلی برگزاری جشن های زیر سایه خورشید است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی رضا خوراکیان در آیین پاسداشت پنجمین دوره «جشن های بین المللی، مردمی و معنوی زیر سایه خورشید» با اشاره به برگزاری پرشور و مردمی این دوره از جشن ها در سال جاری گفت: افزودن بار رقابتی به سلسله جشن های زیر سایه خورشید در ارتقاء تبیین مفاهیم برنامه ها و نوآوری در اجرای آنها کمک می کند.

وی مبانی طرح زیر سایه خورشید را بر مردمی و خودجوش بودن برگزاری جشن ها استوار دانست و ادامه داد: انتقال معارف دینی و سیره اهل بیت (ع) به مردم هدف اصلی برگزاری چنین برنامه هایی است و بر همین اساس ارتقاء برنامه ها در سال آینده به عنوان یک اصل مد نظر قرار گرفته می شود.

مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در قالب جشنواره رقابتی با اعلام شاخص ها و ویژگی های جشن برتر می تواند به برگزاری مناسب تر و همچنین تعمیق ارتباط قلبی مردم با امام رضا(ع) کمک کند.

وی گفت: توسعه سطح برگزاری این جشن ها در حیطه بین المللی و داخلی و همچنین افزایش گستره مخاطبان جشن ها از دیگر رویکردهای برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در سال آتی محسوب می شوند.

خوراکیان با بیان این مطلب که برگزاری جشن های معنوی و مردمی زیر سایه خورشید بدون حمایت و همکاری مسئولان ارشد آستان قدس رضوی، مؤسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی و اعضای تشکل ها و مجریان برگزاری جشن ها در استان های مختلف امکان پذیر نمی باشد، اظهار امیدواری کرد: جشن های زیر سایه خورشید در سال آتی با افزودن قالب های دیگر فرهنگی و هنری، گستره بیشتری از مخاطبان را تحت پوشش قرار دهد.

نوآوری در ارائه مباحث دینی اثرگذاری را ارتقاء می دهد

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود نوآوری در شیوه ارائه مباحث دینی را یکی از عوامل ارتقاء اثرگذاری عنوان کرد و اظهار داشت: جشن های زیر سایه خورشید فرصت مناسبی برای تبیین معارف دینی و سیره رضوی است و افزایش مشارکت مردم در زمینه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که ضمن جذب مخاطب بیشتر و بهره گیری از امکانات بومی هر منطقه، غنای برگزاری مراسم را نیز افزایش می دهد.

وی نوآوری را در موفقیت برنامه‌ها و جذب مخاطبان حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: برای داشتن برآیند موفق‌تر نسبت به گذشته، باید در محتوا و رویکرد‌ها به منابع اصیل دینی مراجعه کرده و در نوع قالب و ارائه، نوآوری و ایجاد جذابیت موضوعیت و اهمیت ویژه دارد.

خوراکیان پرهیز از تکرار و ضرورت وجود نوآوری را از الزامات این جشن‌ها دانست و گفت: تقویت عقبه‌های فکری و تولید محتوا در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید از ظرفیت‌های مجموعه‌های آستان قدس رضوی و حتی مجموعه‌های فرا‌تر از آن در این راستا استفاده شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اطمینانی که از جهت فکری، سیاسی و غنای علمی به مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و امکانات موجود در آستان قدس رضوی را با ظرفیت های تشکل‌ها در استان های مختلف مرتبط کرده و برای گسترش و پویایی این ارتباط، زیر ساخت های موجود در مؤسسه را تقویت کنیم.

شایان ذکر است آیین پاسداشت پنجمین دوره «جشن های بین المللی، مردمی و معنوی زیر سایه خورشید» پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از شخصیت های کشوری، مدیران آستان قدس رضوی و اعضای کانون های جوانان رضوی استان های مختلف در سالن اجتماعات مرکز نمایشگاه و همایش های آستان قدس رضوی برگزارشد./س


برچسب ها: مدیر ، عامل ، مؤسسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.