سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد نارضايتي اسرائيليها از دولت نتانياهو

با وجود تمايل جامعه رژيم صهيونيستي به احزاب راستگراي افراطي، بيشتر صهيونيستها از عملکرد دولت بنيامين نتانياهو ناراضي هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نظرسنجي ها نشان مي دهد اکثر اسرائيليها از عملکرد دولت اين رژيم ناراضي هستند و مي گويند دولت باعث ايجاد شکاف طبقاتي در جامعه اسرائيل شده است. يک نظرسنجي ديگر هم نشان مي دهد که اکثر اسرائيلي ها اعتمادي به روند سازش با فلسطيني ها ندارند و آن را هدر دادن وقت مي دانند.

خضر شاهين خبرنگار العالم افزود: اکثر اسرائيلي ها از عملکرد دولت بنيامين نتانياهو ناخرسند هستند و معتقدند فقر گسترش زيادي در اسرائيل پيدا کرده است.

فضل طهبوب کارشناس مسايل اسرائيل گفت: روشن است که اسرائيليها با دولت نتانياهو در زمينه هاي مختلف مشکل دارند. مسايل اقتصادي، توقف روند صلح و گفتگو نکردن با فلسطيني ها، فعاليت تندروها و خدمت آنها در ارتش از جمله اين مشکلات است که باعث اختلافات اجتماعي در داخل جامعه اسرائيل شده است. دولت کنوني اسرائيل راه حلي براي اين مشکلات پيدا نکرده است.

در ادامه اين گزارش آمده است: بر اساس يک نظرسنجي ديگر، بيش از هشتاد درصد اسرائيلي ها اعتمادي به روند صلح با عربها و به طور خاص با فلسطيني ها ندارند و تمايلي به ادامه آن ندارند. اين نظرسنجي ها همزمان با آماده شدن اسرائيل براي انتخابات پارلماني منتشر مي شود.
محمد زحايکه تحليلگر مسايل سياسي گفت: جامعه اسرائيل از ده سال پيش تاکنون به سوي راستگرايي افراطي حرکت مي کند و بنيامين نتانياهو و آويگدور ليبرمن هيچ برنامه اي براي دستيابي به راه حل مسالمت آميز با فلسطيني ها ندارند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.