سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضاي تفاهمنامه همکاري ميان ايران و ترکيه براي احداث شهرک صنعتي مشترک

سومين نشست کارگروه ايجاد شهرک صنعتي مشترک مرزي ايران و ترکيه با شرکت هيات هايي از مسوولان وزارتخانه هاي مختلف دو کشور در آنکارا ، امروز با امضاي يادداشت تفاهمي به کار خود پايان داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در اين نشست که از روز دوشنبه در آنکارا آغاز شده بود ، دو طرف درباره تهيه پيش نويس موافقتنامه مربوط به اجرايي کردن طرح شهرک صنعتي مشترک مرزي ايران و ترکيه به جز يک ماده مربوط به انرژي به توافق رسيدند.

قرار است در دوره پيش رو ، مسوولان و کارشناسان دو کشور براي نهايي کردن اين ماده که بيشتر بر روي نرخگذاري اختلاف نظر وجود دارد، با يکديگر گفت و گو کنند.

اين يادداشت تفاهم را ايرج موفق معاون صنايع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوري اسلامي ايران و ياشار اوزترک معاون شهرک هاي صنعتي وزارت علوم، صنعت و فناوري ترکيه امضا کردند.

معاون صنايع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان در سخناني در مراسم امضاي اين تفاهمنامه ابراز اميدواري کرد با نهايي شدن ماده 13 موافقتنامه که مربوط به انرژي برق و گاز مورد استفاده در شهرک صنعتي است، متن موافقتنامه به زودي براي امضاي مهدي غضنفري و نهاد ارگون آماده شود.

موفق ابراز اميدواري کرد با عملي شدن اين طرح مهم که در نوع خود بعد از شهرک هاي صنعتي مشترک مرزي بين برزيل و آرژانتين و کره شمالي و جنوبي، سومين طرح شهرک صنعتي مشترک در جهان خواهد بود، مناطق مرزي دو کشور شاهد رونق اقتصادي شوند و در توسعه مناسبات اقتصادي و تجاري دوکشور نقش آفريني کنند.

بر پايه اين گزارش ؛ رييس هيات ترکيه نيز با تقدير از تلاش هاي هيات هاي دو کشور گفت با اجرايي شدن اين طرح مهم مي توان شاهد شکوفايي بيشتري در مناسبات اقتصادي و صنعتي ميان دو کشور باشيم.

اوزترک با اشاره به اين که مذاکرات مربوط به ايجاد شهرک صنعتي مشترک مرزي حدود سه سال پيش شروع شده است، گفت هر دو طرف تلاش مي کنند با اجرايي شدن اين طرح ، بستر مناسبي براي جذب سرمايه گذاري بخش هاي خصوصي دو کشور و کشورهاي ديگر فراهم کنند و در مسير توسعه و تامين منافع ملي و مشترک ايران و ترکيه گام بردارند.

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، همکاری ، مشترک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.