سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك متخصص غدد و متابوليسم:

مصرف سويا كلسترول و قند خون را كاهش مي دهد

يك متخصص غدد و متابوليسم گفت: افرادي كه در رژيم غذايي آنها به اندازه كافي سويا وجود دارد، سطح كلسترول و قند خون كمتري در مقايسه با ساير شرايط دارند.

ابوالفضل وفايي نژاد، متخصص غدد و متابوليسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه بسياري از افراد جامعه دچار مشكل افزايش كلسترول و قند خون هستند و در نتيجه اين مشكل خود به برخي از بيماري ها و نارسايي ها مبتلا بوده و يا در معرض ابتلا به آن هستند.

وي با بيان اينكه الگوهاي نامناسب تغذيه اي نقش بسيار مهمي در افزايش سطح كلسترول و قند خون دارند تصريح كرد: البته ممكن است سوخت و ساز بدن نيز دچار اختلال شده و حتي فردي هم كه مصرف چربي و قند چندان بالايي هم ندارد، دچار مشكل افزايش كلسترول و قند خون شود.

وفايي نژاد افزود: كاهش سطح كلسترول و قند خون يك موضوع بسيار مهم و اساسي است كه از جمله از طريق رژيم غذايي مناسب قابل حصول است.

وي گفت: علاوه بر هزينه هاي غذايي، مصرف برخي از مواد غذايي مانند سويا نيز در كاهش كلسترول و قند خون موثر است.

وفايي نژاد تاكيد كرد: در واقع افرادي كه در رژيم غذايي آنها به اندازه كافي سويا وجود دارد، سطح كلسترول و قند خون كمتري در مقايسه با ساير شرايط دارند.

وي يادآور شد: بر طبق نتايج مطالعاتي كه در داخل و خارج كشورمان صورت گرفته است مصرف منظم و متعادل سويا مي تواند به كاهش وزن بدن نيز كمك قابل ملاحظه اي كند.

وفايي نژاد با بيان اينكه تاثير سويا در كاهش سطح كلسترول قند خون در بسياري از مطالعات ثابت شده است خاطر نشان كرد: البته بر طبق نتايج مطالعاتي كه تاكنون صورت گرفته است تاثير مصرف سويا در كاهش كلسترول خون تا حدودي بيشتر از تاثير اين ماده در كاهش قند خون است./ح

برچسب ها: سویا ، کلسترول ، قند خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.