سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد مطلوب روسيه براي سمت وزارت خارجه آمريکا کيست؟

روزنامه کامرسانت روسیه نوشت سوزان رايس و جان کري نامزدهاي سمت وزارت خارجه آمريکا هستند و اين در حاليست که روسیه جان کری را به سوزان رایس به عنوان جانشین هیلاری کلینتون ترجیح می دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه کامرسانت به نقل از منابعی در وزارت امور خارجه روسیه که نامشان را فاش نکرده است، نوشت مسکو جان کری را سنجیده تر و معقول تر از سوزان رایس می داند و امیدوار است وی جانشین هیلاری کلینتون شود.
دولت روسیه ترجیح می دهد جان کری، نامزد پیشین دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به جای هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور شود زیرا کار کردن با وی در مقایسه با سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، آسان تر است.
هیلاری کلینتون قرار است وزارت امور خارجه آمریکا را ژانویه آینده پس از تحلیف باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا، ترک کند. اوباما در انتخابات روز سه شنبه بار دیگر در سمت خود ابقا شد.
رسانه های آمریکایی از جان کری، نامزد دموکراتها در انتخابات سال دو هزار و چهار، و سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، به عنوان جانشین احتمالی کلینتون یاد می کنند.
یک منبع دیپلماتیک روس در گفتگو با روزنامه کومرسانت اعلام کرد سوزان رایس از رویکرد مسکو در قبال سوریه به شدت انتقاد می کند و اگر وی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا منصوب شود، کار کردن مسکو با واشنگتن بسیار دشوار خواهد شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه پیروزی اوباما را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت و از وی خواست اقدامات سازنده خود را از سر بگیرد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته تاکید کرد مسکو فقط در شرایط برابر حاضر است با آمریکا مشارکت داشته باشد.
باراک اوباما در سال 2009 وعده داد مشارکت روسیه و آمریکا را احیا کند اما هر چه دو کشور از تحقق این هدف بیشتر فاصله گرفتند، روابط مسکو و هیلاری کلینتون نیز سردتر شد. ولادیمیر پوتین که زمستان گذشته با موج گسترده ای از اعتراضات خیابانی روبرو شده بود هیلاری کلینتون را به خط دهی به مخالفان روسیه متهم کرد. اما هیلاری کلینتون نیز روسیه را متهم کرد با کارشنکی های خود در شورای امنیت مانع از تصویب قطعنامه برضد سوریه می شود. وزارت امور خارجه آمریکا نیز آشکارا از فشارهای فزاینده بر مخالفان سیاسی در روسیه و پیگرد قضایی آنها ابراز نگرانی کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.