سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

کسب مدال برنز در مسابقه های مخترعان جهان توسط دانشجوی کرمانشاهی

کامیار فرامرزی، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه توانست با سیستم جدید ضد عفونی شیر، مدال برنز IENA نورنبرگ آلمان را تصاحب کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 شصت امین دوره مسابقه های مخترعان جهان در نورنبرگ آلمان با حضور 1000 مخترع از 60 کشور جهان برگزار شد و کامیار فرامرزی با سیستم جدید ضد عفونی شیر با کمک هزینه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در این دوره از مسابقه های جهانی حضور یافت.که با توزیع تعداد 45 مدال مخترع کرمانشاهی توانست با ساخت این دستگاه توانست مدال برنز را از آن خود کند.

 کامیار فرامرزی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مورد اختراع خود گفت: این دستگاه ساخته شده از یک مخزن استوانه ای استیل چند جداره است که شیر تازه داخل آن قرار می گیرد و زیر فشار هیدرولیکی به قدرت 800 مگاپاسکال، کمپرس می شود. این فشار موجب شکسته شدن پوسته میکروب های شیر و از بین رفتن تمام میکروب های موجود در آن می شود. بعد از کمپرس، شیر برای تخیله از یک سیستم یخچالی عبور داده می شود تا سرد شود، شیر وقتی از این قسمت دستگاه بیرون می آید، کاملا پاکیزه و سالم است

 وی در ادامه افزود: دستگاه های معمولی پاستوریزه شیر به صورت پیوسته کار می کنند؛ اما دستگاه جدید به صورت مقطعی عمل کرده و در یک بازه زمانی، مقدار مشخصی از شیر را پاستوریزه می کند. طبق تحقیقات انجام شده، این دستگاه 30 درصد در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی می کندو از مزیت های دیگر سیستم جدید ، حجم کم و قیمت مناسب آن است که این دستگاه کمتر از 5/2 متر ارتفاع دارد وشعاع سطح استوانه آن 75 سانتیمتراست. قیمت تمام شده ساخت آن نیز یک پنجم سیستم های مشابه در صنایع شیر است.

 فرامرزی یادآورشد: این دستگاه فروردین سالجاری در المپیاد اختراعات کشور سوییس به صورت غیرحضوری و فقط در قالب یک پوستر معرفی شد و توانست بین 75 طرح از کشورهای مختلف در زمینه صنایع غذایی، مدال طلا کسب کند./س



برچسب ها: کرمانشاه ، نشان ، اختراعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.