سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

بررسی حادثه جان باختن دانش آموزان بروجنی در كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

پیگیری عوامل مؤثر بر حادثه جان باختن جمعی از دانش آموزان بروجنی در محور ارتباطی دهدز، لردگان، به كمیته حمل و نقل و كمیسیون عمران مجلس و نشست آینده اعضای این كمیسیون محول شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

نماینده مردم شهرستان لردگان و عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اقدامات این كمیسیون در پیگیری سانحه واژگونی اتوبوس منجر به جان باختن جمعی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه پاسداران عفت بروجن در محور ارتباطی دهدز ـ لردگان، گفت: نشست اعضای كمیسیون با حضور نمایندگانی از پلیس راه، اورژانس كشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و راه و شهرسازی برگزار شد.

مجید جلیل سرقلعه ادامه داد: در این نشست، نماینده پلیس راه كشور به بیان نتایج بررسی این پلیس در عوامل این اتفاق پرداخت و اتوبوس را به دلیل نقص فنی و كاركرد 54 درصد سیستم ترمز، مقصر دانست.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد:نتایج بررسی ها نشان می دهد، اتوبوس حادثه دیده همچنین از نظر كیفیت پایین ورق به كار رفته در بدنه و ستون ها، دارای نقص و عیب است.

جلیل سرقلعه ادامه داد: در ادامه این نشست، نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، اورژانس و پلیس راه به بیان توضیحاتی در مورد ابعاد مختلف این حادثه پرداختند.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان ادامه داد: اعضای كمیسیون از توضیحات ارائه شده قانع نشدند و با موافقت اعضاء، بررسی بیشتر این حادثه به كمیته حمل و نقل و نشست آینده كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محول شد.

جلیل سرقلعه در پایان گفت: نتیجه نهایی نشست مشترك اعضای كمیسیون عمران مجلس، از طریق رسانه های عمومی اطلاع رسانی می شود.  

******

گفتنی است؛ 450 دانش آموز دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری، در قالب اردوی راهیان نور، با 10 دستگاه اتوبوس، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که متأسفانه جمعه شب ( 28 مهرماه 91 )، در مسیر برگشت، یکی از اتوبوس ها در محور دهدز خوزستان به لردگان، دچار سانحه سقوط و واژگونی شد که در این حادثه دلخراش، 26 دانش آموز و فرهنگی کشته، و 18 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند. تعدادی از مصدومین این سانحه، پس از درمان، مرخص شدند و تعدادی نیز در بیمارستان های آیت اله کاشانی شهركرد و گلستان اهواز بستری هستند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.