سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان کارشناس اسرائيلي به حمايت سرسختانه اوباما از رژيم صهيونيستي

يک کارشناس اسرائيلي اذعان کرد اوباما مدافع سرسخت رژيم صهيونيستي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شلدون شورر در گفتگو با شبکه تلويزيوني اسرائيل گفت: ما از انتخاب مجدد باراک اوباما به رياست جمهوري آمريکا بسيار خوشحال هستيم. اين مسئله گوياي تاييد اقداماتي است که وي در دوره نخست رياست جمهوري اش انجام داده است و همين مسئله سبب مي شود به اوباما اين اختيار داده شود که به سياستهايش در دوره دوم رياست جمهوري اش ادامه بدهد. در مجموع بايد گفت که اوباما هم براي آمريکا و هم براي اسرائيل بسيار خوب بوده است. اوباما مدافع سرسخت اسرائيل بوده است.

بايد توجه داشت که اوباما در حوزه اقتصادي با چالشهاي جدي مواجه است. مشکلات اقتصادي آمريکا يکي از بزرگترين مشکلات اقتصادي اين کشور از زمان بروز بحران اقتصادي دهه هزار و نهصدو سي در آمريکا است. اوباما توانسته است با اين چالشها مقابله کند.

 يکي از چالشهاي اوباما نيز مواجهه با لجاجت حزب جمهوري خواه بوده است که حاضر نشده است با همه سياستها و برنامه هاي اوباما همراه کند. باوجود همه اين مشکلات، اقتصاد آمريکا باز توانسته است بهبود پيدا کند. اقتصاد آمريکا در مسير درست و جهت صحيح قرار دارد. بايد توجه داشت که خود جمهوري خواهان مسئول مشکلات جدي هستند که براي اقتصاد آمريکا پيش آمده است.

اميدواريم سياستهاي اوباما همچنان به خوبي پيدا کند و نتايج موفقيت آميز آن نصيب مردم آمريکا شود. بايد توجه داشت که آمريکا در دوره اول رياست جمهوري اوباما به انتقال بودجه نظامي سالانه به اسرائيل ادامه داد تا از آن براي ساخت گنبد آهني استفاده شود.

آمريکا به انتقال تسليحات پيشرفته به اسرائيل ادامه داده است.آمريکا در اين مدت ، قطعنامه هاي ضداسرائيلي را در شوراي امنيت سازمان ملل متحد وتو کرده و مانع از آن شده است که فلسطين به عنوان کشور مستقل به رسميت شناخته شود.اوباما دوست اسرائيل بوده است.

وقتي اسرائيلي ها در سفارت اسرائيل در قاهره گيرافتاده بودند اوباما با مقامات مصري به رايزني مشغول بود. اينکه گفته مي شود اوباما مخالف اسرائيل است صرفا تبليغات جمهوري خواهان است. چگونه ممکن است فردي که همواره حامي آمريکا بوده است به يکباره به دشمن اسرائيل تبديل شود! انتقادهايي که درباره خودداري سفر اوباما به اسرائيل مطرح است بي اساس است. گفته مي شود وقتي اوباما به قاهره آمد تا در دانشگاه قاهره سخنراني کند چرا به اسرائيل نيامد. اين سخن بي اساس است.

آيا اوباما براي تامين خودبزرگ بيني اسرائيلي ها بايد به اسرائيل مي آمد؟ هيچ دليلي نداشت که اوباما به اسرائيل بيايد. اما وقتي نيازي داشته باشد اوباما اين کار را انجام مي دهد. اوباما وقتي موضوع ايران يا روند صلح خاورميانه مطرح باشد با مقامات اسرائيل به رايزني مي پردازد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.