سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

لزووم نگاه نوگرایانه مربیان پرورشی

مربیان پرورشی، باید نگاه نوگرایانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: در واقع ما باید 80 درصد نگاه به آینده داشته باشیم و 20 درصد نگاه به گذشته تا راه را گم نکنیم، چرا که با نگاه سنتی نمی‌توانیم موفق باشیم.

محمدی افزود: نگاه ما باید مانند یک راننده اتومبیل باشد که یک شیشه کامل و نگاه وسیعی نسبت به جلو دارد، ولی از یک آینه کوچک پشت را کنترل می‌کند در واقع مربی پرورشی باید دانش سرشاری داشته باشد. از طرفی مربیان پرورشی اگر روزانه 50 صفحه مطالعه نداشته باشند موفق نخواهند شد و این مطالعه باید در زمینه‌های عمومی و مهارتی باشد.

وی اظهار کرد: یک مربی پرورشی علاوه بر مهندسی فعالیت‌های پرورشی مدارس باید هوش فرهنگی، مکان‌شناسی و زمان‌شناسی فوق‌العاده‌ای داشته باشد و جهانی فکر کند همچنین این مربی باید اهل چت و اینترنت باشد تا بتواند به جایی که دانش‌آموز ورود داشته است، وارد شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مربی پرورشی باید ظرفیت رسانه‌ای بالایی داشته باشد تا بتواند فضاسازی فرهنگی کند و ما در این زمینه در جشنواره‌های فرهنگی تغییراتی ایجاد کردیم، از جمله اینکه مفاد جشنواره‌ها را متنوع کردیم، مثلاً جشنواره مد و لباس ایرانی و غذاهای سنتی و محلی ایرانی را در برنامه گنجاندیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.