سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

نشر فرهنگ مطالعه اقتصاد حوزه كتاب را رونق مي بخشد

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بجنورد گفت: نشر فرهنگ مطالعه اقتصاد حوزه كتاب را رونق مي بخشد.

 

رضا رضايي، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بجنورد در آستانه هفته كتاب و كتابخواني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با اشاره به اينكه نهادينه كردن فرهنگ مطالعه در جامعه نيازمند دسترسي آسان به كتاب است، اظهار داشت: تمام افراد جامعه به ويژه جوانان در ساعات اوقات فراغت خود با دسترسي آسان به كتاب مي توانند به اين مهم دست يابند.

رضايي در همين راستا به راه اندازي كتابخانه هاي كوچك در اتوبوس و ايستگاه هاي اتوبوس، داروخانه ها، بانك ها و تقويت كتابخانه هاي سيار اشاره كرد.

وي افزود: با در اختيار گذاشتن كتاب بين افراد جامعه زيربناي فرهنگ مطالعه را ترويج مي دهيم كه در آينده به طور يقين نتيجه بخش خواهد بود.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بجنورد گفت: ماندگاري يك كتاب و ارزش هاي آن با تبيين و نشر فرهنگ مطالعه امكان پذير است و سبب رونق اقتصادي اين حوزه مي شود.

وي اظهار داشت: كتاب بايد جايگاه خود را در سبد خانواده ها پيدا كند كه اين موضوع با برگزاري نمايشگاه هاي كتاب در حال اقدام است.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بجنورد حمايت از حوزه چاپ و نشر و همچنين خريد از ناشران فعال استان و شهرستان را از وظايف اصلي و مهم اين نهاد براي ارتقاء سطح مطالعه عنوان كرد.

يادآوري مي شود؛ هفته كتاب و كتابخواني از 20 آبان آغاز مي شود و سال جاري بيستمين دوره برگزاري اين مهم است./س

برچسب ها: رونق ، اقتصاد ، حوزه کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.