سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمي رفسنجاني:

وضع كنوني نتيجه تلاقي مديريت ناكارآمد و طمع قدرتهاي استكباري است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:مردم ايران با ايثار و فداكاري، انقلاب، دفاع مقدس، سازندگي و عرصه‌هاي ديگر را با موفقيت به سرانجام رساند و با ساخت زيربناها، كشور را در موقعيت جهش بزرگ قرار داد، لذا مسئولين كشور بايد قدر اين نعمت را بدانند.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از اعضاي چهارمين نشست مجلس كارگري، بابيان اينكه از جواني با مشقات و سختي‌هاي كارگران و كشاورزان آشنا و آنرا احساس كرده‌ام، گفت: كارگران عليرغم اينكه همواره قانع بوده حقوقشان به درستي ادا نشده، اما كمترين هزينه، خطر و دردسر را براي كشور داشته‌اند و در مقابل با صداقت و سخت‌كوشي نيازمنديهاي جامعه را تا حد توان تأمين كرده‌اند.
 هاشمي رفسنجاني با تشريح اوضاع اقتصادي كشور، تصريح كرد: در حال حاضر درآمد و هزينه اين قشر در كشور باهم تطابق ندارد و بسياري از مزدبگيران در تأمين معاش خانواده خود مشكل دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبري به درآمدهاي سرشار و بي‌سابقه نفتي كشور در ساليان اخير اشاره كرد و با بيان استعدادهاي بي‌نظيري چون نيروي انساني تحصيلكرده، جوان و مواهب مادي و معنوي خدادادي تأكيد كرد: در حال حاضر بسياري از واحدهاي توليدي و صنعتي و كشاورزي در حالت نامطلوبي به سر مي‌برند، و افزايش تعداد بيكاران و تعطيلي بخشي از كارخانه‌ها با شعار ايجاد شغل تطبيق ندارد. بايد اشكال را شجاعانه شناخت و درصدد رفع معايب و سوء مديريت‌ها برآمد.
هاشمي رفسنجاني وضع كنوني كشور را نتيجه تلاقي مديريت ناكارآمد و طمع قدرتهاي استكباري خواند و با ابراز تأسف از اين وضع گفت: استكبار جهاني همواره به دنبال تأمين منافع خود است و ما نيز مي‌توانيم مدبرانه، حقوق خود را تأمين و از عظمت مردم متمدن ايران و نظام و انقلاب اسلامي دفاع كنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مردم ايران با ايثار و فداكاري، انقلاب، دفاع مقدس، سازندگي و عرصه‌هاي ديگر را با موفقيت به سرانجام رساند و با ساخت زيربناها، كشور را در موقعيت جهش بزرگ قرار داد، لذا مسئولين كشور بايد قدر اين نعمت را بدانند و تدبير، تلاش، پيشرفت و توسعه را به مردم عزيز ايران ارزاني دارند.

در ابتداي اين ديدار آقاي كمالي عضو شوراي مركزي خانه كارگر با تشريح اوضاع اقتصادي كشور، وضعيت معيشتي كارگران را نتيجه سوء مديريت و ناكارآمدي سياست‌هاي اقتصادي حال حاضر خواند و گفت: نتيجه حاكميت سرمايه اين شده است كه واحدها و صنايع توليدي در وضعيت اسفناك تعطيلي و نيمه‌تعطيلي قرار گرفته‌اند و قشر كارگر بيشترين صدمه را از بدتدبيري‌هاي اقتصادي ديده است.
 
همچنين آقاي عليرضا محجوب با تشريح چگونگي برگزاري چهارمين نشست مجلس كارگري، اين تشكل را حاصل اراده خانه ملت دانست و گفت: جامعه كارگري، آن چيزي را كه دارد مرهون زحمات و تلاشهاي بزرگاني چون هاشمي‌رفسنجاني است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: هاشمی ، رفسنجانی ، مصلحت ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.