سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس رسانه ملي خبر داد:

ماهواره‌ جمهوري اسلامي ايران راه اندازي مي‌شود/مناظره‌هاي انتخاباتي در ستاد انتخابات سازمان صدا و سيما در دست بررسي است

ضرغامي گفت: ستاد انتخابات سازمان آخرين بررسي هاي لازم را براي برگزاري مناظره هاي انتخاباتي انجام مي دهد كه بايد در شوراي تبليغ انتخابات به تصويب برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلوزيون باشگاه خبرنگاران، سید عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در یازدهمین اجلاس سراسری فناوری و رسانه که شب گذشته در زیباکنار برگزار شد، گفت: از صمیم قلب کارهای ارزشمند و متنوع این حوزه را تحسین می کنم. روز 16 آبان جلسه خوبی با رهبر معظم انقلاب داشتم و در حدود یک ساعت در دیدار خصوصی با ایشان درباره دستاوردهای حوزه فنی سازمان صحبت کردم، احساس کردم به قدری در حوزه جنگ نرم مسائلی وجود دارد و نگرانی هایی ایجاد می شود که حتما باید گفته شود.

وی افزود: با پیش بینی ها و نقشه های شما بسیاری از نگرانی ها در حوزه فنی رسانه برطرف شده و ما امیدواری بسیاری داریم که در جنگ نرم که در حوزه سخت افزاری رسانه بوده و جنگ روانی است، به موفقیت‌هایی برسیم.

ضرغامی تصریح کرد: امروز نظام استکباری به رهبری آمریکا در یک سو قرار دارد و یک طرف دیگر نظام عدالت خواه با محوریت جمهوری اسلامی است. در مناظره های اخیر امریکا هم بیشتر صحبت ها بر محور جمهوری اسلامی بود که این مساله اخیرا اوج اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می دهد. بیشترین تمرکز آنها روی عملیات روانی است.

وی بیان کرد: ما این رسانه ها را مرتبا رصد می کنیم. آن ها کوچکترین اتفاقی را که در کشور می افتد و ارزش خبری ندارد، بزرگنمایی می کنند.

رييس رسانه ملي اظهار داشت: امروز در کشور ما رسانه ملی در همه حوزه ها توانسته سربلند باشد، اگر شبکه های ما را قطع می کنند نشان می دهد کارنامه این شبکه ها موفق و با نمره بالا است، اين هزینه سنگینی که برای استکبار دارد و با همه ادعاهایی که آن ها می کنند و خارج از هرگونه چارچوب عرفی و بشری است، به این دلیل بوده که دیگر نمی توانستند تحمل کنند.

ضرغامی ادامه داد: انگلیسی ها خیلی زودتر از بقیه بریدند، آن ها نمی توانستند ببینند این همه شبکه انگلیسی زبان دروغ می گوید و فقط پرس تی وی است که یک تنه حقایق را منعکس می کند.

رییس سازمان صدا و سیما تأکید کرد: این كشورها هزینه سنگین را دادند چون نمی توانستند تحمل کنند العالم در جریان بیداری اسلامی چقدر تاثیرگذار است. ما 50 پرونده مهم از قطع شبکه، ارسال پارازیت و عدم تمدید قرارداد از آن ها داریم. اقدامات متعددی انجام دادند که همه آن ها به نوعی رفع و رجوع شد این اقدام آخر را هم که انجام دادند به خاطر تاثیرگذاری شبکه های ما بود.

وی تصریح کرد: امروز در شرایطی که ما در تحریم به سر می بریم و مشکلات زیادی در تامین تجهیزات رسانه ای داریم، این افتخارات عظیم در تاریخ کشور ثبت می شود.

ضرغامی افزود: اگر امروز کاملا خودکفا هستیم،نتیجه تحریم هاست. اگر سازمان در انجام ماموریتش موفق است به دلیل توانمندی است که شما ایجاد کرده اید و گرنه اگر این پیام شنیده نشود، هیچ فایده ای ندارد. من هم به همین دلیل این مسائل را خدمت مقام معظم رهبری گفتم و ایشان تحسین کردند و من از اینکه بخشی از نگرانی های ایشان برطرف شد خدا را شکر کردم و امروز هم خاطرم جمع شد که این ظرفیت های مختلف به مراتب بیشتر از چیزی است که من خدمت ایشان ارائه کردم.

رييس رسانه ملي ادامه داد: حادثه قطع شبکه های ماهواره ای، کشور را متوجه کرد که زودتر ماهواره مستقل خود را راه اندازی کند. مذاکرات چهارجانبه بین سازمان صداوسیما، وزارت ارتباطات، وزارت دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده تا پخش تلویزیونی از ماهواره اختصاصی جمهوری اسلامی آغاز شود. امیدوارم امروز که به برکت فکر و توانمندی فرزندان ملت وارد بسیاری از این عرصه ها شده ایم در این زمینه نیز موفق باشیم. دنیا شاهد ماهواره تلویزیونی جمهوری اسلامی خواهد بود و ما برای همیشه خودکفا خواهیم شد.

ضرغامي خاطرنشان كرد: برای استفاده از کلیه ظرفیت های فنی سازمان اولین قدم آشنایی کامل و دقیق به این ظرفیت هاست. خیلی اوقات ما نمی دانیم چه تجهیزاتی در انبارهایمان است و این تجهیزات خراب می شود. ما در اجلاس غیرمتعهدها کاری که در ارسال سیگنال انجام دادیم این بود که بیش از 20 نقطه ارتباط مستقیم ایجاد کردیم. از هواپیما تا هتل که رئیس جمهور هم در صحبت هایش به این مساله اشاره کرد. البته یک بعد آن اقتدار نظام است و علی رغم همه تبلیغات منفی که همه منتظر بودند کوچکترین بهانه ای برای اجلاس پیدا کنند ما این کار را به خوبی انجام دادیم و فضایی ایجاد کردیم که ارتباط زنده با امنیت کامل از 20 نقطه فراهم شود. این اقتدار نظام است. از یک طرف اقتدار شماست که توانستیم این کار را انجام دهیم.

همچنين رييس رسانه ملي درباره پخش برنامه هاي مناظره انتخابات گفت: برای برنامه های تبلیغاتی مجموعه های جالب و پر بیننده و عادلانه ای برای همه نامزدهای انتخاباتی در نظر گرفته ایم و در حل حاضر ستاد انتخابات سازمان آخرین بررسی های لازم را انجام می دهد که پس از اینکه این مجموعه به تصویب سازمان رسید، در مقطع انتخابات در شورای تبلیغ انتخابات که دستگاه های دیگری نیز طبق قانون عضو هستند باید به تصویب برسد.

وي افزود: من فکر می کنم گفتگوهای دوجانبه چه بین نامزدهای انتخاباتی و چه طرفداران و نمایندگان آن ها که در سالهای پیش هم تجربه شده و همیشه از برنامه های پربیننده ما بوده است دوباره پخش کنیم و با استفاده از تجربیات قبلی سازمان و آسیب شناسی که در مورد این مناظرات انجام دادی، بتوانیم طرح مناسب تری ارائه دهیم تا با کمترین اشکال بیشترین فضای مثبت را هم به لحاظ مشارکت بالاتر و هم به لحاظ معرفی برنامه های نامزدها در مقطع انتخابات ارائه دهیم.

ضرغامي درباره مجري برنامه هاي مناظره انتخابات گفت: آقای پورحسین همیشه یک سابقه خوبی در سازمان دارد. متناسب با نوع آن برنامه شاید لازم باشد مجری متناسب با آن نوع مناظره انتخاب شود و آقای پورحسین هم همیشه برای انجام چنین کارهایی شايستگي لازم را داشته اند. /ي2

برچسب ها: ضرغامی ، شبکه ، ماهواره ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.