سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ معاون امور استان ها مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های کشور:

طرحی برای رفع مشکلات موجود در کتابخانه ها

معاون امور استان ها مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های کشور از تهیه طرحی برای رفع مشکلات موجود در امر کتابخانه خبر داد.

 

معاون امور استان، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های کشور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با بیان این که بیش از هر چیز در رابطه با بودجه نهاد کتابخانه در زمان فصل بودجه مجلس با آنها در ارتباط هستیم اظهار داشت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای حقوق و خرید کتاب در سال جاری به نهاد کتابخانه ها تخصیص یافته است.

سید جواد سادات فاطمی افزود: بودجه عمران توسط استان ها و از طریق استانداری و فرمانداری ها تخصیص داده می شود که به نسبت به امکانات هر استان متفاوت است.

وی کمبودهای موجود در رابطه با نوع کتابخانه ها، وضعیت انجمن کتابخانه ها در کشور، موضوع نیم درصد درآمد شهرداری هارا از جمله مشکلاتی عنوان کرد که در جلسه ای که با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس داشته اند مقرر شد طرحی را به منظور برطرف مشکلات تهیه و نسبت به رفع مشکلات در این راستا گام هایی برداشته شود.

وی به وجود بیش از 800 کتابخانه مشارکتی در راستای نهادینه کردن ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اشاره و اظهار امیدواری کرد: پیوسته بر تعداد آن ها با همکاری خیران افزوده شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت رو به رشد شاخص های کتابخانه ای در استان اظهار داشت: این امر نشان دهنده رشد فوق العاده به لحاظ امکانات زیرساخت ها و اعضا است.

وی خاطر نشان کرد: هر چند انتظار ما از متولیان امر و مسئولان استانی بیشتر از این هاست امیدواریم چشم اندازی که برای افق 1404 در امر کتاب در نظر گرفته شده، محقق شود./س

برچسب ها: رفع ، مشکلات ، کتابخانه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.