سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاضلاب های شهری کارون را تهدید می کند

ورودی فاضلاب های شهری سهم عمده ای را در آلودگی رودخانه کارون بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،‌ رودخانه کارون با طول 950 کیلومتر پر آب ترین و پس از رودخانه کرخه طویل ترین رود ایران است،‌ وسعت حوزه آبریز آن حدود 60000 کیلومتر مربع است و از زرد کوه بختیاری در رشته کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد.
این رودخانه در مسیر طولانی خود با دریافت آب رودخانه های گوناگون و پس از عبور از مناطق کوهستانی به خلیج فارس می ریزد.
سعید پور کارشناس محیط زیست در این خصوص گفت: بر اساس مطالعات به عمل آمده بر روی فاکتورهای تخلیه شده به رودخانه کارون از طریق فاضلاب های شهری،‌صنعتی و کشاورزی، مقادیر تخلیه مواد آلاینده بسیار متنوع و متغیر است.
وی افزود: ‌میزان آلودگی ناشی از ورودی فاضلاب های شهری سهم عمده ای را در آلودگی رودخانه بر عهده دارند و پساب های حاصل از صنایع و زه آب کشاورزی تنها در بعضی موارد از اهمیت برخوردار بوده اند.
وی ادامه داد: با کنترل و تصفیه بخشی از پسابهای صنعتی و کشاورزی که فراتر از استانداردهای زیست محیطی است، می توان معضل پساب های صنعتی و کشاورزی را حل نمود.
سعیدپور با اشاره به اینکه در محیط بیولوژیکی دو نوع عمده از اکوسیستم های خشکی و آبی در محدوده طرح وجود دارد، خاطر نشان کرد: اکوسیستم های خشکی شامل اکوسیستم کوهستانی،‌ میان بند،‌دشتی و اکوسیستم های آبی منطقه شامل اکوسیستم های تالابی و رودخانه ای است.
اکوسیستم رودخانه ای عمدتا رودخانه های دز و کارون و شعب آن و نیز اکوسیستم تالابی و آبگیرهای باشدر و شادگان را در بر می گیرد./ز
برچسب ها: فاضلاب ، کارون ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.