سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فايننشال تايمز ؛

احتمال رکود اقتصادي در بزرگترين اقتصاد اروپا

ارقام ضعيف اقتصادي در آلمان به رکود احتمالي در بزرگترين اقتصاد اروپا اشاره دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ به نوشته شماره امروز روزنامه فايننشال تايمز در اينترنت، سقوط  بازده صنعتي آلمان در مقايسه با ماه قبل که نتيجه عملکرد هر چه ضعيف تر بخش توليد است و کاهش شديد پيش بيني  کميسيون اروپا در مورد رشد اقتصادي آلمان در روز چهارشنبه به نگراني ها در اين خصوص دامن زد که بزرگترين اقتصاد منطقه يورو هر چه بيشتر به رکود نزديک مي شود.
سقوط ماهانه يک و هشت دهم درصدي توليد صنعتي آلمان بدتر از حد انتظار بود و اعلام آن يک روز پس از انتشار ارقام ديگري از سوي وزارت اقتصاد آلمان در روز سه شنبه که از جمله حاکي از سقوط  سه و سه دهم درصدي ميزان سفارشات کارخانه ها  در ماه سپتامبر بود، نگراني هاي موجود را بيش از پيش تشديد کرد.
در بروکسل، کميسيون اروپا پيش بيني خود در مورد رشد اقتصاد آلمان در سال 2013 را به نصف کاهش داد و بحران بدهي و کاهش تقاضا براي صادرات را علت اين امر توصيف کرد. کميسيون اروپا اکنون رشد اقتصادي توليد ناخالص داخلي آلمان را در سال آينده هشت دهم درصد پيش بيني مي کند که نسبت به يک و هفت دهم درصد در سال قبل از آن تنزل قابل ملاحظه اي خواهد بود. دولت آلمان ماه گذشته پيش بيني خود براي رشد اقصادي اين کشور در سال دو هزار و سيزده را به يک درصد کاهش داد.
طبق ارقام وزارت اقتصاد آلمان  بر يک مبناي سه ماهه،  توليد صنعتي اين کشور در سه ماهه سوم همچنان هفت دهم درصد رشد داشت. اما اين امر با بدبيني فزاينده تجار و اظهارات نااميدانه صاحبان صنايع مبني بر احتمال سقوط بيشتر رشد اقتصادي آلمان همراه بوده است.
به گفته کارشناسان اقتصادي، عدم همراهي آلمان با بقيه منطقه يورو به پايان رسيده است. روابط تجاري قوي با کشورهاي خارج از منطقه يورو اقتصاد آلمان را از بحران يورو حفظ کرده بود اما اکنون با افول اقتصاد جهاني در نيمه دوم سال، اين مصونيت به سرعت از بين مي رود.
جاناتان ليونز اقتصاد دان برجسته مي گويد، ارقام مربوط به توليد صنعتي در ماه سپتامبر در واقع آب سردي به روي صحبت هاي اخير درباره بهبود بزرگترين اقتصاد منطقه يورو بود.
اين ارقام در آستانه نشست شوراي مديريت بانک مرکزي اروپا براي تعيين نرخ بهره منتشر شده است. در حالي که بسياري تحليلگران معتقدند اين بانک احتمالا در ماههاي آتي نرخ بهره اصلي هفتاد و پنج صدم درصدي خود را کاهش خواهد داد، اجماعي کلي در اين خصوص وجود دارد که بانک مرکزي اروپا اين ماه احتمالا چنين اقدامي را به تاخير مي اندازد تا تاثير برنامه جديد و آزمايش نشده خود را براي خريد اوراق بهادار بانکها که با هدف مقابله با گمانه زني ها در مورد فروپاشي منطقه يورو اجرا مي شود، مورد ارزيابي قرار دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.