سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

با روش های رفع انجماد از گوشت آشنا شوید !

مایعات حاصل از رفع انجماد گوشت را دور نریزید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، اصولی‌ترین روش رفع انجماد، انتقال ماده غذایی منجمد از فریزر به داخل یخچال، 24 ساعت قبل از مصرف می‌باشد.

بر پایه ی این گزارش ، ماده غذایی منجمد باید داخل ظرفی قرار گیرد تا مایعات حاصل از رفع انجماد در داخل آن جمع آوری شوند این مایعات دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی هستند و نباید آن‌ها را دور ریخت و باید به خود ماده غذایی برگردانده شوند.

در صورت استفاده از گوشت‌های بسته‌بندی، توجه به مجوز تولید یا واردات و همچنین تاریخ تولید و انقضای آن ضروری است و در صورت استفاده از این نوع گوشت‌ها باید به مجوز بسته‌بندی سازمان دامپزشکی کشور بر روی برچسب و تاریخ بسته‌بندی و انقضای آن کاملاً دقت کرد.

مدت زمان ماندگاری گوشت و ماهی در 18- درجه سانتی‌گراد برای گوشت یک سال تا حداکثر 2 سال و برای ماهی 6 ماه است.

از باز شدن و انجماد مجدد گوشت باید اکیداً خودداری شود، بدین منظور مواد پروتئینی را باید به میزان مورد نیاز برای مصرف از فریزر خارج کرد.

رفع سریع انجماد گوشت باعث کاهش ارزش غذایی آن می‌شود.

در روش انجماد سرعت رشد میکروارگانیسم ها کاهش پیدا کرده و آبی که در ماده غذایی وجود دارد و در اختیار باکتری قرارمی گیرد، در زمان انجماد کاهش پیدا می‌کند و زمان نگهداری گوشت افزایش پیدا می‌کند.

این گزارش حاکی از آن است که ، استفاده از روش انجماد، یکی از بهترین روش‌های نگهداری مواد غذایی از نظر کیفیت محصول به خصوص در مورد گوشت است. در انجماد گوشت کمترین صدمات تغذیه‌ای به آن وارد می‌شود

گوشت را می‌توان در دمای منفی 18 درجه به مدت یک سال نگهداری کرد و برای این که سلول‌های ماهیچه‌ای گوشت آسیب کمتری ببیند و ارزش تغذیه‌ای گوشت کاهش پیدا نکند بهتر است برای رفع انجماد آن به مدت 24 ساعت گوشت را از فریزر خارج کرده و در محیط یخچال قرار داده یعنی دمای گوشت را از منفی 18 درجه به 4 درجه برسانیم که برای پخت و پز آماده شود. در این صورت ارزش غذایی آن کاهش پیدا نمی‌کند./س

برچسب ها: گوشت ، انجماد ، فریزر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.