سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد ديده بان حقوق بشر از دولت باکو

سازمان بين المللي ديده بان حقوق بشر با تاکيد بر اينکه "آنار بايراملي" خبرنگار محلي صداوسيماي ايران در باکو و هفت روزنامه نگار ديگر در باکو با اتهامات واهي در زندان هستند ، برگزاري نشست مديريت اينترنت را در باکو محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به نوشته روزنامه هاي «آزادليق و بيزيم يول» ، سازمان بين المللي ديده بان حقوق بشر در بيانيه خود با تاکيد براينکه سه تن از مدافعان حقوق بشر نيز با اتهامات ناروا و در اصل به دليل فعاليت حرفه اي و ابراز عقيده زنداني شده اند، برگزاري نشست مديريت اينترنت در باکو را با روح آزادي بيان مغاير دانست .

در اين بيانيه همچنين از ممنوعيت برگزاري تجمعات مردمي و سياسي از سال 2006 به اين سو و موارد متعدد نقض تعهدات در قبال سازمانهاي بين المللي انتقاد شده و آمده است برگزاري چنين نشستي در پوشش نشست سازمان ملل  بي احترامي به آزادي بيان است. 

 بر اساس گزارش شوراي اروپا در حال حاضر 89 زنداني سياسي در جمهوري آذربايجان وجود دارد که هشت تن آنها از جمله «آناربايراملي» خبرنگار هستند .

آناربايراملي به خاطر توليد دهها گزارش درباره اشتراکات ايران و آذربايجان و فعاليت مستقل خبرنگاري، به دستور مخالفان روابط حسنه تهران و باکو، فوريه گذشته با پاپوش پليس بازداشت و به يک سال زندان محکوم شد.

علاوه بر واکنشها در ايران ، جمهوري آذربايجان و ترکيه ، دهها موسسه و تشکل بين المللي ديگر با سياسي و ناعادلانه خواندن حبس آنار بايراملي، اين اقدام را نشاندهنده نبود آزادي بيان در جمهوري آذربايجان خوانده و خواهان آزادي وي شدند. نشست بين المللي مديريت اينترنت در باکو از ديروز آغاز شده است .
برچسب ها: دیده بان ، باکو ، انتقاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.