سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز اولین مدل درمان تخصصی ویژه بانوان در کشور در کمپ تولد دوباره چیتگر

مرکز اولین مدل درمان تخصصی ویژه بانوان در کمپ تولدی دوباره بانوان بوستان جنگلی چیتگر راه اندازی شد تا بانوان دچار بیماری اعتیاد امید تازه ای برای ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی عادی اجتماعی داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه  22، حسین مرادی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت:  طرح کمپ ترک اعتیاد تولدی دوباره با مشارکت شهرداری منطقه و جمعیت خیریه تولد دوباره به منظور ایجاد فضای مناسب برای افرادی که بصورت داوطلبانه برای ترک اعتیادشان پیشقدم می شوند، از سال 85 در کشور از منطقه 22 کلید خورده و این فعالیت تا امروز بصورت جدی و گسترده دنبال می شود؛ بطوری که اکنون 3 کمپ ترک اعتیاد شامل کمپ بزرگسالان ویژه مردان، کمپ ترک اعتیاد بانوان و کمپ نوجوانان و جوانان در بوستان جنگلی چیتگر راه اندازی شده و مشغول به فعالیت است.
وی افزود:  پیش تر طرح درمان در کمپ تولد دوباره به این صورت بود که افراد بهبود یافته و رها شده از دام اعتیاد به دیگر افراد در حال درمان کمک می کردند تا روند درمان سریع تر طی شود اما طرح مدل درمان تخصصی با بهره گیری از روانپزشک و روانشناس و در اختیار داشتن یکسری تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص همچنین بهره گیری توام از راهکارهای جدید و قدیمی، روند درمان را بصورت نیمه تخصصی ارائه می کنند.
شهردار منطقه 22 در ادامه خاطرنشان کرد:  این امکان فعلا برای بانوان در حال ترک اعتیاد در کمپ بانوان تولدی دوباره بوجود آمده است. این کمپ حدود 2 هزار متر مربع مساحت دارد و ماهیانه بصورت میانگین 50 نفر داوطلب ترک اعتیاد به آن مراجعه کرده و با بهره گیری از امکانات فراهم شده در دوره ای 21 روزه، روند ترک را ادامه می دهند. مرکز اولین مدل درمان تخصصی با مشارکت شهرداری منطقه 22، سازمان بهزیستی و جمعیت خیریه تولدی دوباره به عنوان اولین مدل درمان تخصصی محرک ها ویژه بانوان در کشور در ناحیه 4 منطقه شروع به کار کرده است.
گفتنی است در مراسم افتتاح این مرکز، افزون بر مسئولان منطقه 22، دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی و دکتر مستشاری از بخش UNOBC سازمان ملل نیز حضور داشتند
برچسب ها: درمان ، کشور ، چیتگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
هزینه یک دوره کمپ بانوان چنده