سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

استان تهران پیشانی کشاورزی کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران این استان را پیشانی کشاورزی کشور خواند و گفت: استان تهران در صنعتی شدن بخش کشاورزی نیز از پیشقراولان این عرصه محسوب می شود.

سید ˈمحمد موسویˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: باوجود آنکه در نگاه نخست تهران استانی خدماتی و کانونی سیاسی - جمعیتی شناخته می شود اما در این خطه 207 هزار هکتار زمین های کشاورزی بخش زراعی و باغی وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود 12 درصد شیرخام کشور، 10 درصد گوشت قرمز و 33 درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می شود، افزود: این استان در تولید گیلاس، سبزی و صیفی جات گلخانه ای رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

موسوی از تولید یک میلیارد و 130 میلیون گل شاخه بریده در استان تهران خبر داد و گفت: 40 درصد گل شاخه بریده کشور در استان تهران تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته استان تهران در تولید ذرت علوفه ای با تولید یک میلیون و 500 هزار تن و تولید ماهی های زینتی با 15 میلیون و 500 هزار قطعه رتبه نخست را کسب کرد، گفت: این استان در تولید سیب درختی رتبه دوم و تولید گوشت مرغ رتبه یازدهم کشوری را داراست از این رو به جرات می توان گفت استان تهران پیشانی بخش کشاورزی کشور است.

وی تامین امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی را دو موضوع اساسی و پایه ای بخش کشاورزی عنوان و با اشاره به افزایش دو برابری جمعیت کشور از سال 57 تاکنون اظهارکرد: تولید کشاورزی در بدو انقلاب حدود 23 میلیون تن بود که اینک به 107 میلیون تن افزایش پیدا کرده است.

موسوی افزود: بیش از 94 درصد نیاز غذایی کشور در داخل تولید و عرضه می شود و تراز مالی این بخش در سال گذشته مثبت ارزیابی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: کشور ایران هشت اقلیم از 13 اقلیم موجود در دنیا را داراست و به همین دلیل ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید و صدور آن به سایر کشورها دارد و این مهم می تواند در کنار صنعت نفت موجب ارز آوری شود.

وی بر اهمیت تحقق برنامه های کوتاه مدت و میان مدت برای دستیابی 100درصدی به برنامه های سند چشم انداز 20ساله تاکید کرد.

وی با یادآوری سخن امام راحل مبنی براینکه ˈ کشوری که سفره اش وابسته به بیگانگان باشد هرگز مستقل نخواهد شدˈ، افزود: اگر سفره را به عنوان مجموعه تامین امنیت غذایی جامعه و بخش کشاورزی را متولی و کارپرداز آن بدانیم نمی توان درجه اهمیت کشاورزی را تا حد بخش های زیرین اقتصادی تنزل داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی هر کشوری اساس استقلال آن کشور محسوب می شود، گفت: این استقلال فقط به قطع وابستگی اقتصادی محدود نمی شود بلکه دربرگیرنده رونق اقتصادی و توسعه صادرات است.

وی افزود: امروز حدود 23 درصد از اشتغال و 15 درصد تولید ناخالص ملی و پنج درصد حجم سرمایه گذاری کشور در بخش کشاورزی متبلور می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.