سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان ؛ بزرگترين حامي باندهاي جنايتکار در سوريه

يک ديپلمات سابق آمريکايي گفت عربستان بيشترين حمايت را از باندهاي جنايتکار در سوريه به عمل مي آورد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار فلسطين ؛ اين ديپلمات آمريکايي در سال 2004ميلادي در عراق و سپس در عربستان ، کويت و سوريه حضور داشته و در سال 2010ميلادي نيز به فعاليتش در وزارت خارجه آمريکا پايان داده است .

اين ديپلمات سابق آمريکايي که متخصص در امور خاورميانه محسوب مي شود و هم اکنون در يکي از مراکز مطالعاتي در واشنگتن اشتغال دارد به تازگي در يکي از جلسات گفتگو در خصوص بحران سوريه حضور داشته است.

وي به المنار فلسطين گفت عربستان فعالترين کشور در عرصه حمايت از باندهاي جنايتکار تروريستي در سوريه است و بيشترين حمايت را از اين باندها عربستان به عمل مي آورد .

به گفته اين مقام سابق آمريکايي که خواست نامش فاش نشود در عربستان براي آموزش نحوه حملات انفجاري و انتحاري به تروريستها ، اردوگاههايي داير شده است و عربستان هزينه هاي خانواده هاي اين افراد را نيز مي دهد .

وي افزود عربستان در حملات انفجاري تروريستي در عراق دست  دارد تا به تنش در بين عراقي ها دامن بزند و در بين آنها جنگ طائفه اي ايجاد کند.

اين ديپلمات آمريکايي گفت واشنگتن از نقش عربستان آگاه است و مي داند که سعوديها مزدوران را جذب مي کنند و افراد مسلح را از افغانستان و يمن و ساير کشورها به خدمت خود در مي آورند تا به سوريه بفرستند.

اين ديپلمات سابق آمريکايي گفت ابو مصعب زرقاوي ( سرکرده معدوم گروه تروريستي القاعده در عراق ) با سازمانهاي امنيتي عربستان در ارتباط بود و سازمانهاي امنيتي سعودي وي را براي اجراي عمليات انفجاري پشتيباني مالي مي کردند .

برچسب ها: عربستان ، سوریه ، باند ، جنایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.