سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صعود چشمگیر ورزش مدارس

با حضور کیومرث هاشمی به عنوان معاون وزیر در بخش سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ورزش دانش آموزی صعود چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، کیومرث هاشمی با سابقه حضور چندین ساله در پست های مختلف ورزشی و تجارب گرانبهایی که طی سال ها ورزش قهرمانی در سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال به عنوان مدیر کسب کرده بود باعث شد ورزش دانش آموزی با یک برنامه ریزی اصولی صعود چشمگیری در کشورمان داشته باشد.

ورزش دانش آموزی پایه ای برای ورزش قهرمانی سال های نه چندان دور است و این مسئله را اکثر فدراسیون های ورزشی تأیید می کنند.

سنین مناسب دانش آموزان برای شروع یک رشته ورزشی باعث شده اگر تا حدودی هدفمند عمل کنیم آینده ورزش بیمه خواهد شد و ما در های آینده حرف اول را در ورزش جهان خواهیم زد.

اما از اصول تحویل بنیاد نیمی که در بحث ورزش مدارس پیش آمده شاید برنامه ریزی ورزش های اختصاصی در سطوح مختلف دوره ابتدایی می باشد.

اما سرآغاز این تحول از آن جا آغاز شد که قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و سند چشم انداز 20 ساله که جامعه برخوردار از سلامت را پیش بینی نموده به تحقق رسد.

بر همین اساس مسئولان برای ورزش کشور طرح هایی را چون طرح سباح یا همان آموزش شنا در پایه سوم ابتدایی، استخدام 40هزار معلم در سال 1389 و ساماندهی معلمان ورزش در دوره ابتدایی، آغاز احداث 4 هزار سالن ورزش در 400 استخر شنا در طول 3 سال در اولویت بررسی قرار دادند.

در خصوص 400استخر شنا طرح براساس اقدامات و هیات دولت در سفرهای استانی و تعامل به عمل آمده با کمیته های استانی و پیگیری مصوبات سفرها به ویژه جلسات مشترک استانداران مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، در پاسخ در حضور دائم نوجوانان و جوانان، اعتبارات مربوط به احداث، گسترش و تجهیز فضاهای ورزشی با مالکیت آموزش و پرورش جهت بهره برداری دانش آموزان از این فضاها تأمین و مقرر شد ظرف سه سال آینده 400 استخر شنا احداث و به بهره برداری برسد که از ضرورت این طرح می توان به ایجاد محیطی سالم و پاک علاوه بر پرکردن اوقات فراغت نوجوانان گامی بسوی تقویت ورزش های حرفه برداشته شود، برنامه های ورزشی و تربیت بدنی در سالن های مناسب و استاندارد با مالکیت آموزش و پرورش اجرا شود و همچنین دست یابی به اهداف ترسیم شده در چشم انداز بیست ساله اشاره کرد.

علاوه براین پیامبر اسلام در خصوص ورزش فرمود: به فرزندان خود تیراندازی و شنا بیاموزید.

همچنین اسلام بر تأمین سلامت جسم و روح در گرو توسعه و گسترش مشارکت همگانی و دسترسی امکانات وزیر ساخت های ورزش جهت توسعه ورزش است.

لازم به ذکر است: آموزش و پرورش کشورمان جهت رفع مشکلات و موانعی نظیر محدومیت دسترسی به استخرهای خصوصی بعضی مناطق کشور و محرومیت اعتبارات و مشکلات و ایاب و ذهاب در برخی مناطق گام مهمی برداشته است./آق

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.