سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

پیش بینی برداشت 225 هزار تن پیاز از مزارع استان اصفهان

کارشناس سبزی و صیفی مدیریت جهاد کشاورزی اصفهان از پیش بینی برداشت بیش از 225 هزار تن پیاز امسال از مزارع این استان خبر داد .

 فردین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: امسال بیش از 33 هزار هکتار از مزارع استان اصفهان زیر کشت پیاز رفته که بیشترین کشت در شهرستان های فلاورجان،اصفهان و مبارکه صورت گرفته است.

به گفته وی، پیاز برداشت شده از مزارع این استان به سایر استان ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فلاورجان هم در این زمینه اظهار کرد:این شهرستان بزرگترین تولید کننده پیاز در استان اصفهان و رکورددار تولید این محصول در کشور است.

سید ابوالفضل رضوی افزود: امسال بیش از هزار هکتار از اراضی فلاورجان زیر کشت پیاز رفته است که پیش بینی می شود 70 هزار تن پیاز از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فلاورجان افزود: این شهرستان سال گذشته توانست با تولید 185 تن پیاز در هکتار رکورد برداشت در کشور را که قبلا هم در اختیار همین شهرستان بود ارتقا دهد.

وی گفت: با توجه به مشکلات خشکسالی چند سالی است برای اولین بار در استان کشت نشاء پیاز در شهرستان توسعه یافته است و امسال حدود 400 هکتار از اراضی شهرستان بصورت نشاء زیر کشت رفته است.

مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فلاورجان گفت:ارقام کشت شده پیاز در استان اصفهان سوئیت اسپانیشارلی تگزاس گرانو و یا ارقام روز بلند است./س

برچسب ها: اصفهان ، برداشت ، پیاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.