سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

راه اندازی نخستین رستوران طبخ جوجه کباب بدون مصرف آنتی بیوتیک در اصفهان

کارشناس مسؤل طرح تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک اداره کل دامپزشکی اصفهان از راه اندازی نخستین رستوران مخصوص طبخ جوجه کباب بدون مصرف آنتی بیوتیک در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان منصور کیمیایی اظهار کرد: این رستوران به عنوان نخستین رستوران مخصوص طبخ جوجه کباب بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان از آبان امسال شروع به کار کرد. وی افزود: در راستای اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده های خام دامی و همچنین ارتقاء کیفی محصولات دامی برای اولین بار در استان اصفهان جوجه کبابی بدون مصرف آنتی بیوتیک تولید و به مصرف کنندگان عرضه شده است.

وی تاکید کرد: در تولید و عرضه این محصول ضوابط پرورش، کشتار، استحصال، بسته بندی و عرضه گوشت جوجه کبابی مطابق دستور العمل شماره 30213/44 مصوب سال 87سازمان دامپزشکی کشور رعایت شده است.

به گفته وی در مدت دوره پرورش این جوجه ها از هیچ گونه آنتی بیوتیکی استفاده نمی شود که این موضوع با انجام آزمایش های لازم به تائید اداره کل دامپزشکی استان رسیده است .
کیمیایی تصریح کرد: وزن لاشه کامل این جوجه حدود 800 تا یکهزار و 200 گرم و سن کشتار آن ها بین 30 تا35 روز است که ویژگی مصرف نکردن آنتی بیوتیک بر روی برچسب آن درج شده است .

کارشناس مسوول طرح تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن تایید اطمینان از سلامت جوجه های این رستوران، گفت: جوجه های کبابی موردنیاز این رستوران با نظارت های این اداره کل و پس از اخذ مجوزهای لازم تامین می شود.

خاطر نشان می شود با نظارت وبرنامه ریزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از ابتدای سال جاری حدود یکهزار تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در 13 واحد مرغداری استان تولید شده است./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.