سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت احوال سازمانی پیشرو در عرصه فناوری اطلاعات

یکی از تحولات چشمگیر سازمان ثبت احوال در فرآیند نوین سازی ارائه خدمات به عنوان یک سازمان پیشرو در عرصه به کارگیری فناوری اطلاعات و تولید مستقیم آمارهای جمعیتی ایرانیان است.

پارسایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در نظام برنامه ریزی که "فراهم نمودن امکان اعلام دقیق آخرین اطلاعات و آمار جمعیتی کشور" از جمله اهداف کلان ایجاد این پایگاه بوده است.
وی افزود: حدود 600 اداره و نمایندگی در نقاط مختلف کشور به صورت بر خط اقدام به ثبت اطلاعات وقایع حیاتی و مهاجرتی در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور است و با این پایگاه امکان پایش تحولات جمعیتی کشور و تجزیه و تحلیل نتایج سیاست های جمعیتی فراهم گردید به شکلی که در دوره های زمانی دلخواه توان عمده اطلاعات شاخص های مورد نیاز برای تحلیل آینده نگری جمعیت است.
پارسایی اظهار کرد: با انجام اقدامات موثر در جهت افزایش پوشش ثبت وقایع ولادت و فوت در سازمان ثبت احوال کشور، بخشی از مطالعات و تحلیل های جمعیتی در این سازمان به انجام تحقیقات در مورد وضعیت شاخص های جمعیتی در کشورهای همسایه و منطقه معطوف گردیده است.
وی در ادامه بیان داشت: و ما بر این باوریم که امروزه نه تنها تغییرات داخلی جمعیت بر مناسبات اجتماعی در کشورها اثرگذار است، بلکه کشورهای منطقه در زمینه حرکات جمعیتی و حتی سیاست های جمعیتی نیز از یکدیگر تاثیر می پذیرند./ف
برچسب ها: فناوری ، اطلاعات ، ثبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.