سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان شرقی به ۱٫ ۵۱ اسب بخار رسید

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان را 1. 51 اسب بخار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، زینالی مهرامروزدر جلسه کمیته تولیدات گیاهی این سازمان گفت: این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 1. 6 اسب بخار در هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه متوسط ضریب مکانیزاسیون در کشور 05/1 اسب بخار است، گفت: این ضریب در آذربایجان شرقی 46/0 اسب بخار از میانگین کشور بیشتر است.

زینالی مهر با بیان اینکه آذربایجان شرقی در شش ماهه نخست سالجاری با جذب و توزیع یک هزار دستگاه انواع تراکتور، مقام نخست توزیع تراکتور درکشور را به خود اختصاص داده است، گفت: استان های خوزستان، لرستان و اردبیل در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

وی همچنین از توزیع چهار دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج در میانه با استفاده از تسهیلات فنی و اعتباری خبرداد و گفت: در کشت پاییزه امسال با استفاده از 19دستگاه بذرکار کشت مستقیم، چهار هزار هکتار از اراضی غلات استان به صورت مستقیم کشت می شود.

زینالی مهر از تعمیر و راه اندازی عمیق کارهای آسیب دیده در زلزله اخیر در شهرستان ورزقان خبرداد و ادامه داد: برای تداوم تولید در این مناطق، قطعات مورد نیاز این دستگاه ها به صورت رایگان توسط شرکت کشت گستر تبریز تامین و راه اندازی شده است./س

 

برچسب ها: ضریب ، مکانسیون ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.