سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قادي پاشا:

کارگاه ژنتیک قانونی در تشخیص هویت انسانی برگزار می‌شود

مديرکل امور آموزش و کارآموزي سازمان پزشکي قانوني کشور از "برگزاري کارگاه ژنتيک قانوني در تشخيص هويت انساني" از 21 تا 24 آبان امسال در سازمان پزشکي قانوني کشور خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مسعود قادي پاشا با بيان اين مطلب، اظهار داشت: با توجه به سياست‌هاي سازمان و بر اساس دستور رئيس سازمان در خصوص راه‌اندازي بانک هويت ژنتيک، يکي از بسترهاي راه‌اندازي اين بانک آموزش تخصصي کارشناسان و افزايش آگاهي آنان از علوم و فناوري هاي نوين در اين زمينه است، بنابراين معاونت آموزش و پژوهش سازمان با همکاري "کميته صليب سرخ جهاني"، کارگاه "ژنتيک قانوني در تشخيص هويت انساني" را از 21 تا 24 آبان در سازمان برگزار مي‌کند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي اين کارگاه طي چهار روز برگزاري افزود: در سه روز اول برگزاري اين کارگاه مباحث نظري مطرح مي شود و در روز آخر کارگاه نيز اساتيد و کارشناسان از آزمايشگاه ژنتيک قانوني مرکز تشخيصي آزمايشگاهي پزشکي قانوني استان تهران بازديد می‌کنند.

براساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ قادي پاشا ادامه داد: در اين کارگاه چهار روزه مباحثي همچون توصيف چند شکلي ها و کاربرد آن در ژنوم انسان، معرفي و مروري بر ژنتيک قانوني، کاربرد فاکتورهاي اصلاحي براي احتمالات همانندي، معرفي آزمون‌هاي خويشاوندي، دخالت دادن موتاسيون‌ها در محاسبات، بحث و کار گروهي با محوريت زيرساختارهاي جمعيت‌ و بهم پيوستگي، بحث و کار گروهي با محور گزارش موراد خويشاوندي، تشخيص هويت مرگ‌هاي دسته‌جمعي و ... توسط پروفسور ويليام گودوين دکتراي تخصصي سلولي- مولکولي از کشور انگلستان و استاد ارشد پزشکي قانوني دانشگاه لنکشايرسنترال، براي کارشناسان ارائه مي‌شود.

به گفته مديرکل امور آموزش و کارآموزي سازمان در اين کارگاه، نه نفر از کارشناسان سازمان و نه نفر از کارشناسان مجتمع کوثر حضور دارند.

انتهاي پيام/پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.