سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت در سياست مالياتي مسكن موفق نبود

مشاور وزير راه و شهرسازي گفت: متاسفانه دولت به دليل اجراي سياست مالياتي توسط وزارت اقتصاد و دارايي در اجراي سياست مالياتي مسكن موفق عمل نكرد.

مقداد همتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه مسكن در كشور 2 سياست اقتصادي را همزمان دنبال مي كند گفت: سياست افزايش عرضه و سياست كنترل سوداگري در بازار مسكن به كار گرفته مي شود.

وي ادامه داد: در صورتي كه اين 2 سياست همزمان و درست اجرا نشود بازار ممسكن دچار سوداگري مي شود.

مشاور وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينكه دولت با عرضه مسكن مهر سياست افزايش عرضه را به كار گرفته است افزود: متاسفانه وزارت اقتصادي ودارايي سياست كنترل سوداگري و ماليات را به درستي اجرانكرد و مشكلاتي را براي اين بخش به وجود آورد.

همتي در خصوص عدم موفقيت در اجراي اين سياست از سوي دولت گفت: متاسفانه سياست هاي مالياتي در اختيار وزارت راه و شهرسازي نيست واجراي به وزارت اقتصاد و دارايي واگذار شده است.

وي در ادامه اظهار داشت: علي رغم تمام بخش نامه ها براي اجراي سايست هاي مالياتي مسكن متاسفانه در لايحه پيشنهادي اين سياست اعمال شده است.

مشاور وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: علي رغم تمام تلاش هاي وزارت راه وشهرسازي وزارت اقتصاد و دارايي هيچ اعتقادي به سياست مالياتي مبني بر كنترل سوداگري بازار مسكن نداشته است.

همتي در ادامه خاطر نشان كرد: برنامه ماليات واحدهاي خالي جزو سياست هاي مالياتي است كه تا كنون انجام نشده است.

وي در ادامه يادآور شد: اميدوار هستيم نمايندگان با اصلاح سياست هاي تمام تلاش خود را براي كنترل سوداگري بازار مسكن به كار بگيرند./س
برچسب ها: سیاست ، مالیاتی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.