سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازنده بزرگ انتخابات آمريکا کيست؟

نخست وزير رژيم صهيونيستي که ديدگاههايش در خصوص مسائل سياست خارجي با باراک اوباما متمايز شده بود و از نامزد جمهوريخواهان با قدرت حمايت کرد،‌ بزرگترين بازنده انتخابات رياست جمهوري آمريکا به شمار مي‌آيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، "الياس کرام" خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره در قدس اشغالي با اشاره به اين مطلب افزود: همه جريان‌هاي سياسي و حزبي راستگرايان و چپگرايان اسرائيلي و ميانه روها به باراک اوباما تبريک گفتند اما خاص‌ترين تبريکها از سوي بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل بود؛ چرا که وي انتظار پيروزي اوباما را نداشت.
 
نتانياهو با وجود سردي آشکار روابط ميان تل آويو و واشنگتن مدعي شد: روابط راهبردي بين اسرائيل و آمريکا روابط بسيار عميقي بوده است.

همچنين ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل نيز در بخشي از تبريکش اختلاف ميان آمريکا و اسرائيل را برملا کرد.

الياس کرام افزود البته برخي محافل راستگراي اسرائيلي از پيروزي اوباما ابراز ناخرسندي کردند و گفتند اوباما براي اسرائيل خوب نيست.

کرام گفت برخي معتقدند بازنده اين انتخابات نتانياهو است که آشکارا و به صورت مطلق از ميت رامني نامزد جمهوريخواهان در مبارزات انتخاباتي حمايت کرد.  

همچنين بين ديدگاه نتانياهو و اوباما در خصوص روند صلح با فلسطينيان و شهرکسازي و پرونده هسته‌اي ايران اختلافاتي وجود دارد. بين ديدگاه نتانياهو و اوباما در خصوص برنامه هسته‌اي ايران تناقض زيادي وجود دارد و اين تناقض زياد نيز بر کسي پنهان نيست. تل آويو به گزينه نظامي مي‌انديشد اما دولت اوباما معتقد است همچنان براي فعاليت ديپلماتيک و فشارها به ايران فرصت وجود دارد.

اکنون پيش بيني ها آن است که اوباما بر مبارزات انتخاباتي در اسرائيل تأثير بگذارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
pwpjwhkt
۱۹:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۱
20