سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه؛

تغییر 58 درصدی اعضای هیات مدیره های سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جمع اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: طبق بررسی های انجام شده در ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور، 58 درصد اعضای هیات مدیره این سازمان در استان های مختلف تغییر کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد  ، ابوالفضل صومعه لو افزود: در این دوره انتخابات افراد اجرایی رای کمی آورده اند و عمدتا اساتید دانشگاه و کسانی که پروانه اشتغال نداشته اند در انتخابات برگزیده شده اند.

وی با اشاره به افزایش مشارکت در ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور، افزود: در این دوره از انتخابات در استان های تهران و البرز مجموعا 10 هزار نفر شرکت کرده اند در حالیکه در دوره قبل تعداد شرکت کنندگان در دو استان مزبور شش هزار و 400 نفر بوده است.

وی برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشور به صورت دیجیتال و در قالب نرم افزار مربوطه به رغم مخالفت هایی که در این زمینه وجود داشت را یکی از اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: این انتخابات در 24 استان کشور به صورت همزمان و در قالب نرم افزار مربوطه برگزار شد و فقط در سه استان به دلایل کمبود امکانات نرم افزار پیاده سازی نشد و شمارش آرا به صورت دستی انجام گرفت.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه سخنانش اصلاح آئین نامه مقررات ملی ساختمان و بازنگری گرایشات در برخی از رشته های دانشگاهی مرتبط با ساختمان در کمیسیون هم ارزی را از اقدامات در حال اجرا عنوان کرد.

مهندس صومعه لو با اشاره به اجرای پروژه های مسکن مهر در سطح کشور گفت: اقدامات مسکن مهر تبلور تمام تجربه 40 ساله وزارت مسکن می باشد.

وی در پایان خواستار نهادینه شدن جایگاه نظام مهندسی و ارزش خدمات نظام مهندسی در سطح کشور شد و گفت: رضایت مردمی در این راستا باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: ششمین دوره انتخابات نظام مهندسی در استان خراسان رضوی، بدنبال تمهیدات انجام شده با شان و شکوه خاصی برگزار شد.

مهندس محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: در این انتخابات تمامی اعضای هیات مدیره انتخاب شدند و این امر یک ارزیابی خوب و نشان دهنده دیدگاه مثبت مهندسان به اعضای هیات مدیره است.

وی تاسیس و راه اندازی دفتر ارتباط با نمایندگان مجلس در سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی را یکی از اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: از طریق تقویت ارتباط با نمایندگان مجلس می توان جایگاه نظام مهندسی در کشور را ارتقا داد.

وی تاسیس هیات مذهبی مهندسین، دفتر انجمن مهندسین خیر و همچنین تاسیس دفتر ستاد بازسازی عتبات وعالیات در بخش فنی و مهندسی را از دیگر اقدامات منحصر به فرد سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی عنوان کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه که این سازمان در اجرای مقررات ملی ساختمان سه سال است که رتبه برتر را در سطح سازمان های نظام مهندسی کشور کسب می کند.

مهندس اخوان تشکیل شورای مشورتی را از دیگر اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برای اولین بار در کشور ذکر کرد و افزود: در این راستا گروه مشورتی متشکل از مدیران سابق سازمان نظام مهندسی و اعضای برجسته هیات مدیره و نمایندگان مجلس از طریق هم اندیشی مسائل و چالشها را مورد بررسی قرار می دهند.

وی همچنین واگذاری صدور پروانه ساختمان به دفاتر نظام مهندسی از سوی شهرداری مشهد را اقدامی منحصر به فرد دانست که در هیچ جای کشور انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در 20 شهرستان استان خراسان رضوی دفتر نمایندگی نظام مهندسی دایر است، افزود: هر یک از این شهرستان ها بودجه مخصوص و ردیف هزینه مشخص است و عملکردها مورد ارزیابی قرار می گیرد./س

برچسب ها: تغییر ، اعضای ، هیات ، مدیره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.