سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

بیماری های واگیر و مشترك انسان و حیوان

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان كرمانشاه گفت: توجه به بیماری های واگیر و مشترك انسان و حیوان امری ضروری است و در دستور كار این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'محمدرضا نیكبخت' روز چهارشنبه در نشست با فرماندار و مسوولان بهداشت و درمان پاوه افزود: غربالگری و بیماریابی و پیگیری علاج بیماری ها و جلوگیری از تسری بیماری های خطرناكی مثل سل و تب مالت می بایست با جدیت پیگیری شود و اگر شبكه بهداشت و درمان شهرستانی تجربه موفقی دارد، با هماهنگی معاونت های بهداشت و درمان آن را به شبكه های دیگر منتقل، تا نظام سلامت در استان ارتقا یابد.

وی گفت: ما برای تامین و ارتقا سلامت وظایف خطیری بر عهده داریم و این وظایف در شهرهای مرزی مثل پاوه مضاعف می شود و بایستی به دلیل ارتباطات مردم با كشور همسایه و به منظور كنترل اوضاع و جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر مراقبت های ویژه مرزی تقویت شود.

وی، عملكرد شبكه بهداشت و درمان پاوه را مثبت ارزیابی كرد و بر توجه بیشتر به مشكلات آن با توجه به مرزی بودن این شهرستان تاكید كرد.

فرماندار پاوه نیز نوع نگاه رییس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه به امر سلامت را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترك مدیران استانی با مسوولان ادارات شهرستانی و بررسی مشكلات، كمبودها و مشاهده نقاط ضعف و قوت آنها می تواند برطرف كننده بسیاری از كاستی ها باشد.

'حسین خدرویسی' افزود: اقدام های دانشگاه علوم پزشكی در بخش سلامت تاكنون در سطح استان مطلولب بوده و مسوولان شهرستان از عملكرد مدیریت و مجموعه دانشگاه راضی هستند ولی تلاش برای ارتقا بیشتر وضعیت موجود می تواند درصد سلامت را بیشتر بالا ببرد.

فرماندار پاوه با بیان اینكه در این شهرستان جایگاه كارگروه سلامت و امنیت غذایی مهم و بالاست، افزود: معتقدیم كه باید تامین سلامت در اولویت امور باشد به همین دلیل برگزاری بموقع جلسات این كارگروه نتایج خوبی هم داشته است.

در این نشست دكتر 'فاروق سلیمی' سرپرست شبكه بهداشت و درمان پاوه نیز با ارایه گزارشی از عملكرد این شبكه در بخشهای مختلف بهداشتی و درمانی موفقیت های به دست آمده را مرهون حمایتهای دانشگاه علوم پزشكی و همراهی و حمایت فرماندار و مسوولان شهرستان در كنار تلاش كاركنان شبكه بهداشت عنوان كرد.

قبل از برگزاری این نشست تیم های بهداشتی، درمانی و آزمایشگاهی استان كرمانشاه بخش های مختلف شبكه بهداشت و درمان شهرستان پاوه را مورد بازدید قرار دادند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، انسان ، حیوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.