سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

چاقی مهم‌ترین عامل گرایش مردم به ورزش‌های همگانی است

رییس هیات ورزشهای همگانی آذربایجانشرقی گفت: پشت میز نشینی و عدم تحرک بیشترین آسیب را به قشر جوان و فعال جامعه می‌رساند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صادقی خاطر نشان کرد: افرادی که بیشترین ساعات روز را پشت میز می‌گذارنند، آسیب زیادی از کمبود تحرک و فعالیت می‌بینند. از سوی دیگر فقر حرکتی صرفا ریشه در یک دوره خاص ندارد، افراد از زمانی که وارد مدرسه می‌شوند، دچار عارضه‌های ناشی از بی‌تحرکی هستند.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی ادامه داد: اداره‌ها و سازمان‌ها باید ساعت مشخصی را برای ورزش کارمندان خود در نظر بگیرند و مکان‌هایی را تعریف کنند که افراد بدون دغدغه‌ محدودیت زمان، به ورزش و تحرک بپردازند.

صادقی معتقد است: فعالیت‌های ورزشی اگر به صورت همگانی انجام شود، تاثیر بیشتری بر سلامت و روحیه افراد خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به این که بیشتر مردم پس از بازنشستگی به سمت ورزش می‌روند، گفت: تحرک در سنین بالا خوب است، اما برای داشتن تنی سالم باید از دوره جوانی و نوجوانی برنامه‌ریزی کرد. از سوی دیگر بیشتر مردم وقتی دچار اضافه وزن یا فشار خون می‌شوند به ورزش و تحرک روی می‌آورند و اغلب افراد رغبت چندانی برای حضور داوطلبانه در فعالیت‌های ورزشی و همگانی ندارند.

رییس هیات ورزشهای همگانی آذربایجانشرقی شهرنشینی را یکی از عوامل فقر حرکتی دانست و اظهار کرد: نسل آینده ما را افراد میانسال و سالمند تشکیل می‌دهند و برای داشتن جامعه‌ای سالم باید از همین امروز برنامه‌ریزی کرد و طرح‌های روی کاغذ را به مرحله اجرا رساند.

وی افزود: ورزش همگانی و فعالیت‌های گروهی باید با این نگرش انجام شود که بهبود سلامت تک تک مردم وابسته به سلامت عمومی جامعه است و تاثیری که ورزش‌های گروهی بر روحیه و سلامتی جامعه می‌گذارد، چشمگیر است.

رسول صادقی همچنین به فعالیت سازمان‌ها و متولیان ورزش همگانی در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته، و باید مکان‌هایی برای ورزش همگانی شهروندان در نظر گرفته شود که دسترسی عموم به آنها آسان باشد و بتوانند فعالیت‌های ورزشی مفرح و ایمنی را تجربه کنند.

وی در پایان یادآور شد: اهداف ورزش همگانی افزایش توانمندی جسمی افراد اعم از توانایی‌های استقامتی، قلبی، استخوان بندی و تنفسی است و این فعالیت‌ها باعث افزایش توانمندی در برقراری روابط اجتماعی می‌شود./س

برچسب ها: چاقی ، عامل ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.