سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کفش های محکم، اما انعطاف پذیر بپوشیم

دولایه و با قوام بودن، دو ویژگی مهم کفش های بهداشتی است که از انحراف پاشنه پا به سمت داخل و خارج پیشگیری می کند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، فاطمه صادقی، کارشناس مسئول سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: کفش مناسب باید در قسمت پاشنه، دو سانتی متر و در قسمت پنجه، یک و نیم سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

فاطمه صادقی با بیان اینکه پاشنه پا محل شایعی برای تغییر شکل در اندام تحتانی است، ادامه داد: میخچه، حساسیت های پوستی، درد پاشنه و زانو، خستگی زیاد، داغی و سوزش پا، هم چنین شیوع انواع ناهنجاری ها مانند انگشتان چکشی، انگشت شست کج، ناخن فرو رفته، تاول، کف پای صاف یا گود، پای پهن و احساس کمر درد، مشکلات ناشی از خرید کفش نامناسب برای کودکان است.

صادقی با اشاره به لزوم انعطاف پذیری و استحکام کف کفش، به ویژه کفش های کودکان، اظهار کرد: کفش های دارای کف خشک، ضربه را به صورت مستقیم به مفاصل و ستون فقرات وارد می کند و این در حالی است که استحکام و انعطاف پذیری کفش مانند یک ضربه گیر عمل می کند.

این کارشناس مسئول سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ادامه داد: رویه کفش باید چرمی و دارای سطح متوسطی از انعطاف بوده، هم چنین بسیار خشک یا نرم نباشد.

 کفش های بنددار از پاهای ما مراقبت می کنند

صادقی اضافه کرد: اگرچه والدین غالبا از خرید کفش های بنددار برای کودکان خودداری می کنند، اما وجود بند، علاوه بر تنظیم کفش متناسب با تغییر شکل پا در اثر پوشش مکرر و گرما، استحکام دیواره های کفش را نیز کنترل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پا تکیه گاه بدن بوده و ضمن انتقال نیروی وزن به زمین، این نیرو را به زانو، ستون فقرات و مفاصل نیز باز می گرداند که لزوم توجه جدی به نوع کفش را ضروری می سازد.

صادقی با اشاره به تاثیر کفش نامناسب در مشکلات جسمی و روحی کودک که پیشرفت تحصیلی و یادگیری او را تحت تاثیر قرار می دهد، تاکید کرد: نباید اولویتهایی مانند سلامت، راحتی، کیفیت و انعطاف، فدای شکل ظاهر و رنگ کفش شود./ح
برچسب ها: کفش طبی ، پاشنه پا ، کف پا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.