سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید محصولات ارگانیک از اهداف مدیریت های زراعت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مناطق حاشیه ای رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین در مساحت 1500 هکتاری محصولات ارگانیک تولید خواهد شد.

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: انار،انجیر، زردآلو،انگور، آلبالو و سیب از جمله این محصولات هستند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک از اهداف مدیریت های زراعت و باغبانی در استان، برنامه های متعددی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در منطقه آذربایجان شرقی، حبوباتی مانند نخود و عدس به صورت ارگانیک تولید می شوند.

سلیمانی ادامه داد: افزایش کلینیک ها، آزمایشگاه ها و شرکت های فنی و مهندسی با هدف رسیدن به تولید محصول سالم و ارگانیک در استان رو به افزایش است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره ی به بخشی از اقدامات انجام شده برای تولید محصولات ارگانیک یادآور شد: کنترل غیرشیمیایی آفات و بیولوژیکی برای از بین بردن آفات محصولات خاص از جمله این اقدامات برای تولید محصولات ارگانیک است.

وی اظهار داشت: تولید گل محمدی ارگانیک در هزار هکتار از اراضی اُسکو نیز یکی دیگر از این برنامه هاست که به زودی اجرا خواهد شد.

سلیمانی از اجرای برنامه هایی برای تولید محصولات ارگانیک خبر داد و تاکید کرد: در سال تولید ملّی و حمایت از سرمایه ایرانی سازمان برای تولید محصولات سالم برنامه هایی در نظر دارد که در آینده ای نزدیک همگان از آن باخبر می شوند./س

برچسب ها: تولید ، ارگانیک ، زراعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.