سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

ثبت طرحهای افزایش ظرفیت پالایش نفت خام در پالایشگاه نفت بندرعباس

طرح های افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی پالایشگاه نفت بندرعباس با شماره های 024534 و 036994 ثبت اختراع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس این طرحها بدون سرمایه گذاری و هزینه ، همزمان با تعمیرات اساسی و با استفاده از شبیه سازی نرم افزاری بهمن پارسال اجرا شد .

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : این طرح با همکاری 5 نفر از مدیران و کارکنان این شرکت با تزریق مستقیم میعانات گازی به برج اتمسفریک و تزریق میعانات مارون و نفت هنگام به برج تفکیک اجرا شده است.

نامور افزود : با اجرای مرحله نخست این طرح ظرفیت خوراک و میعانات گازی این پالایشگاه به 15 هزار بشکه در روز ، تولید بنزین به 200 هزار لیتر ، نفتای صادراتی به 800 هزار لیتر و نفت گاز به یک میلیون و 300 هزار لیتر افزایش یافته است.

اجرای مرحله نخست این طرح همچنین روزانه 310 هزار دلار و سالانه 113 میلیون دلار درآمد برای کشور دارد.

نامور صرفه جویی در مصرف برق و 2 هزار و 500 تن سوخت ، کاهش مبدلهای پیش گرم کن نفت ، پایین آمدن فشار خروجی ظروف نمک زدا و کاهش میزان خوردگی در بخش بالاسری برج اتمسفریک را از دیگر دستاوردهای این طرح اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : با پایان مرحله دوم این طرحها تولید نفتای صادراتی به 1 میلیون و 300 هزار لیتر و گازوئیل به 2 میلیون و 200 هزار لیتر در روز افزایش می یابد .

از مرحله دوم طرحهای افزایش ظرفیت پالایشی نفت خام و میعانات گازی با پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت بندرعباس اول آذر بهره برداری می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.